人人應該孝順我

發佈時間: 2016/12/28

甲:「呢個冬天都唔凍,搞到我而家都要食紅豆冰。」

乙:「係啦,天氣都唔凍,但係我阿爺就好怕凍,唔畀我喺屋企開窗。」

甲:「咁你點算?」

乙:「佢成日都話我唔知咩係孝順,不過我一於少理,照開晒成屋嘅窗。佢如果真係凍咪自己喺房開暖爐,唔好出嚟。」

甲:「係呀!你知啦,我阿爺又係好大陣味,唔開大隻窗,會搞到成屋臭晒。」

乙:「我阿媽都成日鬧阿爺,話佢勁麻煩,又要人照顧,又多要求。」

甲:「我阿嫲就唔同啦!好識do,咩都就晒我。」

乙:「應該啦!?老人家如果唔就我哋仲有咩用!唔通要我照顧番佢轉頭咩!」

以上是一對八、九歲小姊妹在享受下午茶時的對話。當然,如果我們把這對話當成童言無忌,那就不可怕。可怕的是,小女孩的言論所反映的現象。她們這些想法到底從何而來?她們在日常生活中,是從哪些人身上學會了如此自我中心?又是誰縱容她們變得如此恃寵生驕?可憐的父母啊,你可知道今天小孩能夠在你們的寵愛下如此這般對待你的父母,當你們年紀大了,他們待你必不可能比現在好。

(本欄逢周三刊登)

撰文: 張傳義 香港心理學會臨床心理學組臨床心理學家
欄名: 心晴百態