胡孟青
胡孟青

「細奀茄」也搞上市

發佈時間: 2017/06/09

呢個年頭,唔知係上市地位得來太易,抑或殘軀也有價有市,甚至源於虛榮心作祟,上市公司主席銜頭光環太耀眼,連名不經傳、盤生意大極有限嘅「細奀茄」都話要搞IPO。

廿年前集資區區五六千萬元嘅「細奀茄」,上市費開支埋單計數豈會超越一千萬,今時今日呢,動輒千三、千五、甚至近二千萬元,往往佔集資額由兩成至近半不等,真正水瓜打狗,唔見一截,是以不少新股上市後股票上油墨未乾已急不及待理直氣壯地發盈警,上市費用支出竟然被塑造為盈利倒退、甚至盈轉虧的理由;另一邊廂,市場又好像已對呢類無咁大個頭、又夾硬要帶咁大頂帽變臉大師司空見慣,新股例牌抄供求,股價每每偏離估值,及後被發現非真材實料時,損失的又係街外投資者。

一單IPO「刁」,不論「大刁」、「細刁」,絕對慳不了包括保薦人、律師、核數師、包銷商的專業團隊,真的,蚊型創業板股份的上市費用開支隨時多過一年淨利潤,若非「殼」價水漲船高,又豈會有如此吸引力,惹來前仆後繼。正所謂街外錢,大家揾,集資幾多個千萬事少,軀殼轉手又隨時係一筆動輒幾億元的大茶飯。人同此心,對錢揾錢的印公仔紙金錢遊戲自然趨之若驀。

殺人放火金腰帶,修橋補路無屍骸?又未必!

近年一批建築、裝修、工程股,修橋補路的行業,未至於會無屍骸,盈利能力有限公司而已,勝在業務簡單易明,上市之路特別平坦,是以有如雨後春筍般,上完一隻又一隻,一間兩間年年賺一千萬起、兩千萬止的工程公司,股價長期居高不下,市值夠大,將來夠秤金蟬脫殼,亦不至要被監管機構抽秤蛇吞象。(本欄逢周一、三、五刊登)

撰文: 胡孟青 港媽、財經評論員
欄名: 留給囝囝