【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

買家騎呢理由壓價 業主嬲到趕客

發佈時間: 2016/01/12

二手樓劈價浪接浪,有買家出盡牙力壓價。網民分享有買家以結婚花費多,外父索大筆禮金為由求減價;也有經紀叫業主減價當幫年輕人上車。部分業主被過分壓價,忍不住送客!地產代理指博同情的作用不大,不如引述樓市數據理性議價。

這位網民指曾有新婚夫婦睇樓,聲稱結婚花費大,希望獲減價。「又話女家個老竇老母好似賣女咁,要咗好多禮金,叫我平啲。」地產代理又以「追魂call」游說減價,業主忍不住說:「與其咁掹掹緊買層樓,供落去兩公婆都會辛苦,我唔想害佢,不如你叫佢搵間平啲啦」。

或因同情減一萬幾千

大部分網民直指,與買家非親非故,「就算你死人冧樓,有幾煽情嘅故仔都無用」。另有買家指曾帶親友睇樓,因親友不斷貶低單位裝修殘舊,業主忍不住回敬「唔好阻大家時間,係鍾意嘅大家坐低慢慢傾價錢,唔好無嘢搵嘢嚟彈」,最後更開門「送客」。

美聯物業住宅部行政總裁布少明指,部分客人以私人理由博同情,期望業主減價,「十個有兩、三個係咁,有些說買層樓孝順父母,也有人說子女供書教學負擔大」。但他形容這些同情分最多有助「減一萬幾千」,作用有限。

切忌踩低單位或說嫌貴

反之,布少明認為若代理向業主分析樓價走勢、與同區屋苑比較及單位缺點,了解業主是否急於出售,譬如換樓及移民等,則有助議價。他又指睇樓最忌有「塘邊鶴」邊睇邊踩低單位,「例如批評西斜、低層或裝修太殘等,會引起業主反感,更加唔願意減價畀你!」

1%地產投資課程總監鍾學良表示,壓價前要多做準備工夫,需了解屋苑及附近大廈的成交價,或先上網估價,作為壓價理由。「例如估價得310萬,業主開價330萬,根本借唔到咁多錢,點買呀!」

他又提醒勿讓業主知悉買樓作投資用途,「對方覺得你賺不如我賺,更加不會減價啦」。同時切忌踩低單位及直說嫌貴,「最多說樓價貴,自己無本事,要辛苦慢慢儲錢,亦不要說父母畀首期」。而向代理了解業主背景時,遇上手持多個物業及準備移民的業主,大幅「鋤價」的機會較易。