【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

詹sir教精明驗樓 漏水無有怕

發佈時間: 2016/12/02

成功買樓上車,但收樓時仍不能鬆懈,要成功打造「安樂窩」就要先識驗樓。本刊主辦的「實戰樓市深度課程系列」最後一講,請來資深驗樓師詹濟南(詹Sir)主講「驗樓精明眼」,由分辨化粧樓、睇新舊樓須知到驗樓方法,為讀者解決困擾多時的漏水問題。

對於分辨化粧樓,詹Sir笑稱,「睇樓時首先唔好睇個單位,去後樓梯睇個Condition(情況)先,因為後樓梯同個單位係同樓齡,如果後樓梯爛到不得了的話,單位應該都係爛到咁上下。」

驗樓篇:莫靠外表 留意窗邊水喉

至於甚麼時間驗漏水最好,詹Sir則指,最好當然是十號風號之後驗最準確,但一年都未必會有一日,所以下雨後驗樓已經非常足夠,要靠睇迹象來驗漏水,例如窗邊有沒有漏風、變形和窗隙之間有沒有氣泡等等。

如果買入舊樓,詹Sir表示主要看窗是否穩定、有否漏水;至於新樓,有甚麼「崩花爛裂」都可以點出,連污糟了位置都可向發展商提出,但舊樓最重要是結構,如有沒有改建等。

有時買二手樓,業主需要買家短時間內下決定,驗樓時間倉卒。資深如詹Sir都耍手擰頭「若要在好短時間驗樓,不如你預筆錢做維修算啦。」但若真是要在短時間內收樓,詹Sir就會選擇看窗邊有沒有漏水和廁所天花有沒有爛。

漏水篇:尋找源頭 可循法律追究

有讀者問,樓上漏水到自己在樓下的單位,但多方投訴仍未解決。詹Sir指要「治本」,可嘗試造Surveying Report(勘查報告)交給律師,若金額不是太大就自行交去小額錢債審裁處。「樓下單位有時都未必是想索償,是想止血多,有時法庭未必要樓下業主幫樓上業主搵到源頭,證明到啲水係樓上漏到落黎,要樓上業主幫手維修。」

而詹Sir亦提供了治標的方法給怕麻煩的業主,「做個接水盤,如果唔知就去燒臘舖看燒豬盤是甚麼形狀,裝個喺天花接啲水駁條皮喉漏走佢,唔使滴滴下咁煩。」

詹Sir經常收到樓下投訴稱樓上浴室滲水,令樓下天花發霉的查詢,他指「最好就叫樓下畀張相你睇下,因為50%發霉都會話係樓上搞到佢咁,就連天花脫落都話係因為樓上漏水,所以要睇清楚。(讀者又問:樓下話是當樓上沖涼時先漏。)一定係咁樣講,好多人唔肯承認係自己問題。既然樓下指洗澡時會漏水,就真係落去睇下係咪濕,落去用紙巾按一按樓下個天花。」

遇漏水勿驚慌 冷靜找出源頭

詹Sir發現驗樓常見的的問題都離不開漏水,不少人發現漏水後會手足無措,詹Sir就提醒業主發現漏水後要先冷靜,切勿驚慌;然後細心留意漏水位置,及其漏水時間是否有規律;之後,留意離漏水位置最近的水喉,慢慢追尋滲水根源。

詹Sir即席傳授一招驗樓秘技給在場讀者,「收新樓時,尤其是夏天,開大廚房和廁所抽氣扇,廳和房間就開大冷氣,製造負氣壓」,目的是自製「倒汗水」,令濕氣在隙縫中走入,若窗框內藏水的話,放紙巾測試,在懷疑漏水位置就會濕。

撰文:鄒潔儀

(原文刊於iMoney)