Audrey Ng
Audrey Ng

BB會否有唐氏綜合症?

發佈時間: 2017/07/24

有人話,養兒一百歲,長憂九十九。計我話又點止?皆因媽媽大住個肚,已經開始擔心BB健康。

陀B三個月左右,我做咗懷孕期首個重要檢查——唐氏綜合症篩查。顧名思義,就係睇下BB會否有患上唐氏綜合症嘅機率。以前公立醫院只針對高齡產婦做呢個檢查,因為媽媽年紀愈大,BB患唐氏嘅機率就愈高。但由2010年中起,所有本地孕婦都可免費做到呢個檢查計劃。

起初Audrey對唐氏綜合症一知半解,只知患此病會影響智商,但原來亦可能出現先天器官缺陷,例如心臟病或腸塞等。

雖然唐氏綜合症被歸類為遺傳病,但根據醫管局的資料,大部分個案都係偶然發生,好少由父母遺傳,其主要原因係染色體異常。我哋點先知染色體有無問題?好簡單,透過超聲波量度BB頸皮及驗血,大概能掌握BB係咪高危一族,準確度達80%至90%。

喺公院抽完血,我問姑娘幾時先知結果呢?佢答︰「有問題先會打畀你,無問題唔會收到電話。」雖然我明白醫護人員好忙,但如果有人能於等待過程提供一個答案咁就更好了。當然,你事後亦可向公院購買報告,不過Audrey後來於私家診所做咗一個更準確嘅檢查,所以並無購買。

據悉若篩查結果呈陽性,就需要進一步做羊膜穿刺或絨毛檢查,將細針放入子宮抽羊水或胎盤絨毛組織化驗,惟此舉有機會導致流產。可幸,我最終並無接到醫院電話。

近年坊間有另一些方法檢唐氏綜合症等先天病,但價錢較貴,遲啲分享。

(本欄逢周一、四刊登)

撰文: Audrey Ng 80後P牌媽咪,由懷孕280天起分享陀B湊仔歷程
欄名: B經之路