Audrey Ng
Audrey Ng

公院可否揀開刀分娩?

發佈時間: 2017/08/21

「你真係打算開刀生仔?」Candy問。「係呀,諗住無咁痛嘛!捱一刀,一了百了。」我半開玩笑答,但Candy未有陪笑,仲好認真咁講︰「我覺得你諗清楚好啲。」

開刀、順產,明明只係二揀一,卻令唔少孕媽媽陷入選擇困難。好似Audrey咁想開刀生嘅媽媽,唔少都因為怕經歷漫長而痛苦嘅陣痛和分娩過程,所以捨難取易。

由於公立醫院只會為有特別需要嘅個案(如BB無掉頭,分娩時唔係頭向下而係腳先出;BB臍帶纏頸;或者媽媽胎盤前置,有機會於分娩時大量出血等)開刀分娩,否則一般都會安排大肚婆順產。所以若非有上述需要,又想開刀嘅媽咪,只能夠轉投私院。雖然喺私院生一次埋單起碼5萬至10萬元,但普遍人都相信私院能提供更高質素嘅護理及照料,唔少中產家庭都唔介意使呢筆錢。

不過Candy嘅着眼點唔係呢樣︰「我覺得怕痛唔係藉口,你應該諗下邊種分娩方法係對BB最好,唔係剩係諗自己。」佢一句當頭棒喝,令我如夢初醒。平日我總係「懶精明」,今次卻被恐懼蒙閉了雙眼。

Candy續指︰「開刀生只係先甜後苦,你生嗰下可能唔痛,但當麻醉藥散去,傷口癒合時間會較長,會痛一排。自然分娩的話第二日就落到床,較快復元。所以你話怕痛而開刀,根本說不過去。」我點頭。「亦有研究指,開刀生嘅BB,無順產嘅BB咁健康㗎!」「吓,咁㗎咩?」當晚回家,我即刻上網搜尋Candy所講嘅事,發現佢所言非虛。關於開刀及順產嘅利弊,下期再講。

(本欄逢周一、四刊登)

撰文: Audrey Ng 80後P牌媽咪,由懷孕280天起分享陀B湊仔歷程
欄名: B經之路