Audrey Ng
Audrey Ng

產檢「驚魂」

發佈時間: 2017/11/20

「我無諗過驗B鏈(乙型鏈球菌)係咁恐怖㗎!」剛從病房出來,就忍唔住發短訊畀老公。

「做咩事?」佢問。「我啱啱好似畀人通櫃咁,有少少失禁嘅感覺。」老公報以一個驚訝嘅emoji,然後安慰我,叫我唔好再諗。

我承認我咁講可能有啲誇張,可能係我一開始太睇小呢項檢查啦。

俗稱「B鏈」嘅乙型鏈球菌檢查,一般喺懷孕35-37周進行。雖然我一早知道呢項檢查需要喺陰道及肛門採樣化驗,由於等候期間健康院嘅廣播不斷強調呢項檢查好快、好簡單,所以令我掉以輕心。

無錯,驗B鏈的確唔需要好似做柏氏抹片(子宮頸細胞檢查)咁,將鴨嘴鉗放入陰道深處刮取樣本,只係以一支較粗身嘅棉花棒喺陰道口採樣,但過程難免會有啲唔舒服。

而Audrey最始料不及嘅係肛門採樣一part。原以為姑娘只需輕輕用棉花棒在屁眼一掃就搞掂,殊不知原來係要將棉花棒放入肛門攪拌先採到樣。雖然歷時只有十幾廿秒,但因為事先無諗過係咁,所以感覺難受。

直至離開健康院時,我仲猶有餘悸,但我知道呢項檢查係唔能夠避免,事關乙型鏈球菌係最常見引起初生BB嚴重感染嘅病菌,根據衞生署資料,引起嚴重發病和死亡率約有5-10%。

因此,若果檢驗結果呈陽性,醫護人員就會喺你分娩時,幫你喺靜脈注射抗生素,減低BB受感染嘅機會。為咗BB健康,媽媽惟有受少少苦啦。

(本欄逢周一刊登)

撰文: Audrey Ng 80後P牌媽咪,由懷孕280天起分享陀B湊仔歷程
欄名: B經之路