【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

港產Rapper MastaMic看人生百態

發佈時間: 2018/06/08

有人稱MastaMic(馬米)為「香港第一快嘴」嘅Rapper,2013年推出的專輯《流行反擊戰》,以流行歌的模式和說唱諷刺時弊的歌詞,成功將Hip Hop帶入香港。他說︰「有啲嘢我做過,但我要做得更加好更加精。」花了五年時間,今年他終於推出新專輯《MASTAPIECE》。

馬米自言不太喜歡重複做一件事,所以花時間去想新方向和突破自己的舊作,「我想做一個可以『經典』後世嘅作品,但後來亦喺度諗,其實自己控制唔到,因為經唔經典係人哋講㗎嘛,自己能夠做嘅,就係超越自己。」好像新歌《Fire》,節奏密度比《Hate Me》更高,咬字也相對更清晰。他續說挑戰自己過去不擅長的事,和將新舊元素融入為一首歌,也是錄製新碟的方向。

突破自己過去

過去十年,馬米總會在年頭推出《HK Rap Up》系列,總結過去一年的香港大事,但他坦言心態上的轉變,已經過了寫新聞的階段,現時作品主要講述一件事的本質,他說整張專輯寫得最滿意的歌詞是《I.A.D.》,「我講成個網絡生態,即係人與人距離愈來愈近,就越有距離感;將成個生態寫出嚟,係我鍾意嘅感覺。」同時他希望別人因為自己的作品,有興趣認識新事物:「譬如《破地獄》,有好多朋友因為呢隻歌去了解破地獄係咩一回事,其實真正文化傳承係咁嚟。」

馬米表示曾經想在香港推動Hip Hop,但漸漸明白不能勉強,因為Hip Hop本來就不屬於華人文化的思考中心。「華人成日講家和萬事興,家衰口不停,你點會互相鬧㗎。佢哋(西方)就不停互鬧囉,即係佢哋成個文化、邏輯嘅根基係兩樣嘢嚟。」現時Hip Hop對他來說是一種載體,比起讓更多人認識它,他較希望透過自己音樂影響別人:「我由無可能變有可能,喂我同你哋一樣,我仲有機會做到自己鍾意嘅嘢,咁其實你哋都得。」

箇中文化價值

問到為何那麼強調文化,馬米不加思索說︰「文化係人嘅底蘊,係群眾或一個民族嘅根底。」他解釋當認識了一個文化,便能夠從中獲得啟發,Hip Hop的歷史就是將不可能變成可能,亦因此啟發了他的價值觀。好像過去別人認為他唱Freestyle會失敗、離開唱片公司獨立發展不會成功,或者不可能自資在麥花臣開演唱會,最終他一一做到,證明給那些曾經看輕他的人,「我唔會覺得嗰樣嘢無可能就唔去做。」他透露,每當留意到自己的見識不足,便會重新學習。

撰文︰李詩慧

攝影︰林良明

編輯︰黃寶恩、黃卉彤

美術︰顏玉玲