【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

《跳躍生命線》每集獨白經典重溫 陳瀅名字是最強彩蛋

發佈時間: 2018/11/12

{{hket:inline-image name="eqweq.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}

前幾日《跳躍生命線》播出最後一集,相信一眾劇迷仍然感到難捨難離,不過編審冼翠貞帶來大團圓結局,沒有爛尾,大家總算鬆一口氣。觀眾最開心應該是馬德鐘好人有好報,儘管無常、意外奪去了亡妻李佳芯的生命,但希望與奇蹟令情人張曦雯在拉撒路症候群中甦醒。同時間命運更將張曦雯與馬德鐘連結起來,原來李佳芯骨灰製成的鑽石鏈不是遺失,而是早就由流浪漢張國強交到張曦雯手中,證明馬德鐘、張曦雯是命中注定的一對。除此之外,何廣沛與劉佩玥、陳瀅與羅天宇、張文慈與區瑞偉都有情人終成眷屬!難怪網民紛紛預言《跳躍生命線》在TVB頒獎禮贏得「最佳劇集」大獎。

{{hket:inline-image name="889bf094-947f-4093-8d08-e86a9e80ca89.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="26835812-1e6b-46b4-9712-013e8815ec49.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="3b0a989c-20b0-4697-9aa8-028c710a387f.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

每集獨白經典重溫 陳瀅個名原來是最大伏筆

《跳躍生命線》有一大特點,就是幾乎每集結尾都會有段角色獨白,這些獨白講述的都是每個人總會經歷到的人生道理,有串連全集的作用,增加劇情完整性,簡單幾句獨白令人再次憶起全集種種,特別又有深意,讓很多觀眾為之動容,現在就帶大家重溫每集的經典獨白,看看你又有幾多體會?另外原來陳瀅劇中的名字更是全劇最大伏筆,當中暗藏重要玄機!想知?繼續看下去會慢慢分析。

第1集:李佳芯
「記得做學生嗰時,老師問嘅每一條問題都會有一個答案。但到人大咗,先知道有時候問問題,對方唔一定會比答案。我們唯有自己去尋求,憑住蛛絲馬跡去猜度、去推斷、去大膽假設,到最後,原來答案就擺喺眼前。但係有啲事,無論你幾聰明、幾努力,你都無辦法知道答案。老公永遠都唔知我最後想問佢啲咩……『係呀,我呢邊個月光好圓好大,你嗰邊係咪都見到滿月呀老公?』……我估唔到嗰次就係我哋最後一次對話,或者有遺憾,呢個就係人生。」

第2集:何廣沛
「啲人成日話,時間會治癒一切傷口,其實係錯。有啲傷口,即使時間過咗幾耐,你都無辦法令佢復原,因為傷口並唔喺自己度,而係喺在乎你嘅人身上。每當我背脊痕嘅時候,我就知有人就會痛,我唯一能夠做嘅,就係話比佢聽,呢件喺火舌中煉成,花紋咁特別嘅衫,喺艷陽下,會閃耀獨有嘅光芒。痛過之後,長出嘅唔單單只係新皮嫩肉,仲有堅強。」

第3集:馬德鐘
「每日我哋都會遇見好多人,每個人嘅出現都有佢嘅意義,有啲會成為戀人知己;有啲成了摯友良朋,佢哋嘅出現係為咗考驗你;為咗扶助你;更多時係為咗帶出最好嘅你……每個相遇都足以影響一生,而喺相遇同相分之間,我哋齊齊上了一課——學識被愛,懂得去愛。」

第5集:馬德鐘
「颱風『花渡』,Fado,係葡萄牙嘅民謠,拉丁文原義係命運。Fado講人接受命運,結局多數都係悲劇嘅多。就好似今晚,命運安排,要我見返撞死阿芯嘅兇手,同十年前一樣,都係喺救護車上面。香港人係善忘,但每次打風,總會有人提到「溫黛」,即使已經過了半個世紀,依然未能忘記,係因為嗰種摧毀實在太深刻。正如今次,又會有人因為颱風「花渡」而記住呢一晚。我哋唔係唔想忘記,而係無法忘記,唔係每一句『對唔住』,都可以有一句原諒嚟結尾。」

第6集:鄭子誠
「有月亮嘅夜晚,星星就會暗淡,要等到雲霧收起月色,星星先可以發光發亮,一切都係相對。人,總係會有一刻,你以為失去所有嘅同時,竟然會係前所未有嘅得著,乜嘢可以捨棄?乜嘢係唔能夠放手?迷惘過後,緊隨嘅會係一顆澄明嘅心;傷痛過後,換嚟嘅會係更堅定嘅人生。當你以為會失去一個人,倒頭嚟竟然會得著一整隊人。望住佢哋,心意一致,目光堅定不移。今晚月色好靚,但就係無法掩蓋……地上星光燦爛。」

第7集:何廣沛
「世事就係咁奇妙,一個浪子回頭,一個嚐過死別,兩個軌迹截然不同嘅人,命運將佢哋連成一線,結為伙伴。緣淺嘅尚且如此,緣深嘅,命運甚至要佢登堂入室,莫名其妙就成為家中嘅一份子。到底眼前人,要喺你生命上留下個咩嘅足跡,係歡欣定傷感?係朋友?定敵人?我唔知,會唔會就只係簡簡單單,好似「一代宗師」所講:「世間上所有嘅相遇,都係久別重逢。」

第8集:何廣沛
「死亡其實唔可怕,因為更可怕嘅係——別人嘅死亡。當你以為事事向好方向行緊時,點會估到,意外就喺轉角。望見日出,捱過日落,我終於體會到無常——就係救護員嘅日常。呢種滋味,日後定會再嚐,我只係希望,苦過後,會有呢一點甜嚟結尾。」

第10集:羅天宇
「意外要嚟,來不及說再見;緣份要走,過去嘅美好變成痛苦嘅回憶;生活艱難,人甘願承受,苦苦掙扎。因為我們對生命仍然有期待,期待有分離就有重逢、有壞事就必然有美好。問題只係,可能要承受九十九次嘅壞,先會有一次嘅好。」

第12集:馬德鐘
「人總會有被欺騙嘅時候,而呃得我哋最多最深嘅,往往係自己。許下承諾,一個意外,先知講嘅係謊言;否認過去,一個動作,就將你出賣;以為恨嘅,原來仲有愛;以為仲愛嘅,到頭來,連恨都係奢求。人係咪要到死嗰時先知咩係生命中最重要?會唔會有一個簡單啲嘅方法?一件舊物?一舊蕃薯?定只係,一個簡簡單單嘅笑容?」

第13集:譚家俊﹙原本設定﹚
「世上最難解嘅結,係心結。為對方選擇留下,點知留下嘅會係一根刺;去放眼世界,望盡天涯,偏偏就望不見至親嘅最後一面;以為等一個人,失望落空時,卻奇蹟地等到另一個明天。心結之所以難解,係因為解結要靠一雙手,一隻屬於自己,而另一隻,往往要依靠他人。」

第14集:馬德鐘
「『休息,係為咗走更遠嘅路』,呢個說法好多人聽過,但真正明白,而又做得到嘅人唔多。如果某時某刻你覺得身心俱疲,無力走下去時,試吓停落嚟,飲杯茶,抖一抖,伸個懶腰,再唔係猜個謎題輕鬆吓又如何? 「救護員放假」,估香港一個地區名。﹙答案:油麻地﹚」

第15集:馬德鐘
「我一直以為,世事無常,意外難免,人力係薄弱嘅。但今晚我終於領悟到,喺生死有命呢個課題前,救護員唔係孤軍作戰。因為由始至終,都有兩兄弟陪伴左右,一路同行——佢哋就係希望同奇蹟!」 

第16集:馬德鐘
「有人話,每個人身邊都有個天使,佢哋會以唔同嘅身份、性別、年齡、樣貌出現喺你生命裡面。有需要時,佢哋就會出現,伸出援手,幫助你渡過難關,重獲新生。有種說法,話天使唔止一個,可以係兩個、三個,可以係許願、守護、扶持、安慰、聆聽,好多好多……所以就算遇到幾惡劣嘅環境、幾困苦嘅時刻、幾崎嶇嘅路上,人從來都唔孤單。或者有人仍然會講,我望唔見,肯定身邊一個天使都無,呢個時候或者你低頭望一望自己,就會知道,原來你已經成為其他人嘅天使。」

第17集:陳瀅
「我哋曾經相信很多事,相信人可以快過風;相信只要回家,就有家人在守候;相信放手,就會擁抱更多;相信無論隔咗幾多年,親情嘅味道都唔會變……而呢一刻,我只要相信你所信嘅,就足夠啦!」

第18集:馬德鐘
「以為很棘手嘅事,一個人一句話就幫你解決;以為全力以赴、勝券在握,陌生人一個決定就讓你失望;以為前路黑暗,心慌忐忑,一個燈泡一點光就令你安定落嚟。是得是失、是晴是雨、是路過、是停駐,從來都唔係我地可以決定。能夠做嘅,就係一天下來,喺休息前,能夠向在乎在意在心中嘅人,說句早抖,講聲goodnight,因為今天已成過去,日子唔會再嚟。」

第25集:鄭子誠
「救護工作,講求刻不容緩嘅救治,默默無聲嘅守護。時日會話你知,風雨過後會見天晴;冬天之後,春暖就花開。傷心會過,怨恨會淡,愛,能夠修補一切。若無相欠,怎會相見;離合聚散,各有定時;生命有限,依然要笑容燦爛。他日回首,你會記得,曾經踏著夕陽,擁抱歡樂;曾經相伴忘形,築起情感;於柴米油鹽裡,活出平凡是福。人海中你唔係孤單一個,會有人默默守候,你有需要時,佢就會出現,在微冷嘅夜,送你一點溫暖。呢個人,可以係我,可以係你,生命,並唔係一條線,而係一個圓。」

{{hket:inline-image name="2e524d07-868b-45af-bbc9-699b786bab59.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

陳瀅在劇中的角色名叫滿月,原來是編審冼翠貞特別設計的伏筆,與每一集想帶出的訊息有緊密關連。例如李佳芯第一集出事前抬頭望著滿月,與馬德鐘說的那句:「今晚月色好靚...」;第六集鄭子誠獨白又有提及:「有月亮嘅夜晚,星星就會暗淡,要等到雲霧收起月色,星星先可以發光發亮...」,並出現滿月的特寫鏡頭;大結局何廣沛一家成雙成對,在中秋月圓時開心圓圓;片尾最後一句台詞「生命不是一條線,生命是一個圓」,也是跟滿月互相對應;甚至插曲《但願人長久》的歌詞意思亦是與满月有關。

以上設計都是想告訴觀眾:劇中各種無常、意外就是月缺,希望和奇蹟這兩兄弟就是月圓,不過人有悲歡離合,月有陰晴圓缺,就是命運,就是人生。但是編審也用「但願人長久」來貫穿劇集始終,正好解釋李佳芯在電話中還未來得及說的話,首尾呼應,令觀眾欣賞電視劇之餘,又有空間反思人生的意義,是一套結構力強、正面積極的好劇集。

{{hket:inline-image name="5305c82c-4328-46c8-9a71-015fa56a5afa.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="645.jpg"}}{{/hket:inline-image}}