【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

張衞健不忍媽媽被拋棄 細訴孝子養家37載秘密

發佈時間: 2019/03/06

張衞健早前為《大帥哥》嘔心瀝血拍足半年,終於憑劇集強勢回歸香港幕前,人氣再度急升,但他卻明言已經看淡名利,暫時都不會拍劇。身為一名很喜歡演戲的藝人,為家人減少產量是個不容易的決定,但對於在家是個孝順仔、在婚姻是個寵妻好老公的張衞健來說,風光背後經歷過老婆張茜流產、弟弟離世、媽媽溺水險死等打擊,令他領悟到人生在世還是家人最重要,所以寧願抽多點時間、放慢腳步陪伴媽媽、老婆。日前他接受商台節目訪問,大談入行多年如何擊破事業上的低潮與挑戰,分享從中學到甚麼,更加會深入分享自己面對人生最痛時的態度。

17歲輟學放棄夢想 為養家交租連食飯錢都冇

張衞健前半生演了多部經典喜劇,給人印象是幽默風趣,殊不知他的童年卻是十分悽慘的。他出生於九龍紅磡蕪湖街的唐樓,由於家庭經濟拮据,他17歲就出外工作養家,供弟弟在海外讀書。由於張衞健天生擁有一把好嗓子,又喜歡唱歌,在樓下餐廳的琴師邀請下 ,17歲就到酒廊唱歌賺錢。不過張衞健話即使自己喜歡唱歌,壓力也是非常大:「Form 6嘅同學仔仲喺度研究打邊隻機,邊隻波鞋抵嗰陣,我就要擔起養家嘅責任。對於17歲嘅我嚟講要養成家人,責任何其大,已經唔得閒諗自己壓力有幾大,只係諗如何交租、如何俾細佬學費、如何食飯。」後來張衞健開始厭倦做酒廊歌手的生活,渴望離開那些環境,想養家之餘都做到自己喜歡做的事,於是好積極參加歌唱比賽。頭幾次張衞健都失敗,但他沒有放棄,好勤力地練歌練舞:「第1次唔得就第2次,第2次唔得就第3次」2年後,張衞健於TVB及華星唱片合辦的第3屆新秀歌唱大賽,終於成功贏到金獎和最突出台風獎,順理成章入行做歌手。

{{hket:inline-image name="12.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="13.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

(TVB電視截圖)

可惜娛樂圈的真實生活把張衞健的幻想粉碎,入行8年間他的音樂路都高不成低不就,電視台薪金只夠交租,就連午飯錢都沒有。「我以為攞到冠軍,唱片合約,咁就已經搞掂,但識得你,同鍾唔鍾意你,支唔支持你係兩回事,呢步我行咗8年。最冇路可行應該係我25、26歲時候仲喺電視台做緊可有可無角色嘅時候,人工好低,每個月大概3500蚊。我全家人住緊嗰間屋,租金已經啱啱好3500蚊,我仲要搵學費、燈油費、水電煤費返嚟。返到去電視台,人哋放lunch,我係冇錢食飯...作為一個演員,做到我連碟頭飯都買唔起咁都幾失敗。喺圈度做唔出成積,基本生活都過唔到...」

雖然身為家中唯一經濟支柱的生活很困苦,但張衞健依然好努力,他覺得家人有屋住、有飯開、有學返,自己可能將事業變成興趣已經好好:「我持半杯水嘅態度,只係差少少之嘛,仲係everything's all right。交到租、交到學費、交到燈油、水電煤,就係差個碟頭飯,嗰度差幾多吖?我應該感恩,我好幸福。比起其他人,我每日做緊嘅嘢係我好熱愛嘅嘢已經好幸福㗎喇!」即使面對難關,張衞健都好積極正面,沒有自怨自艾。來到今日,張衞健終苦盡甘來,成為很多年輕演員很敬佩、學習的前輩。

{{hket:inline-image name="15.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

(TVB《老友鬼鬼》截圖)

{{hket:inline-image name="14.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

(TVB《老友鬼鬼》截圖)

親父出軌拋棄全家 最擔心媽媽捱不住

其實張衞健之所以成為唯一經濟支柱,年紀輕輕就要負上養起全家的責任,全因當船員的爸爸。本來他的父親已經有暴力傾向,經常喝完酒之後對張衛健和母親拳打腳踢,有次甚至把弟弟屁股打到皮開肉裂,最後還將慘狀拍下來,好似收集戰利品般,為張衞健留下了難以磨滅的陰影:「有一次佢忽然將我壓喺床上,差啲窒息」。張衞健於大陸節目《我是演說家》中更加自爆他曾親眼目睹父親出軌,當時他只想保護母親,怕她接受不了:「我細個喺屋企好秘密嘅角落發現我爸爸攬住第二個女人嘅照片,於是我偷咗呢啲相放入垃圾袋,收埋喺我小學嘅廁所度。」,

對此張衞健表示,人生當中許多事情已然發生,最終都會有必然的結局,而在此過程當中,如果可以做到盡量去減少對身邊人的傷害,那麽選擇不揭穿某些事情也是對親人的一種保護。有些時候,知道太多不該知道的事反而會加重人生的負擔,所以張衞健媽媽至今都不知道這件事。

去到張衞健15歲時,父親拋妻棄子,母子二人租房度日,為免媽媽要母兼父職太辛苦,他在17歲毅然輟學,放棄讀法律的夢想,擔起養家責任,睇得出他很愛媽媽。張衞健也提到自己與媽媽好似朋友一樣,感情好好,所以即使入行後好忙都好錫她:「我阿媽對於我哋幾兄弟由細到大都好free,唔會好強制性地要做乜做乜,只係不斷remind我哋唔好做乜。」可是媽媽於2013不幸發生意外,在杭州拍劇的張衞健當下晴天霹靂:「電話打嚟話我媽咪昏迷咗,冇心跳,冇脈搏,冇呼吸,入咗ICU。醫生同我講做冷凍治療,有啲人醒得返,有啲人醒唔返,嗰陣我打定輸數,因為太大年紀,都70幾歲。」幸而最後請了神父到醫院為母親祈禱,2小時後媽媽竟然奇跡地蘇醒。現在張衞健不時會跟媽媽行街、游水,艱苦過後終於可以盡享母子天倫樂。