【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

「食屎陳師奶」為養家身兼三職 單親媽媽與兒孫天各一方

發佈時間: 2019/03/08

孫慧蓮,又名食屎陳師奶,在《愛.回家之開心速遞》中雖然是個有夫之婦,不過常常與根叔(劉丹飾演)非常曖昧,關係糾纏不清,惹人大笑。鏡頭之外,孫慧蓮是個育有3個女兒、4名孫兒的單親媽媽。回想從前,孫慧蓮母兼父職,要一個人獨力照顧3個女,都別說不辛苦。不過為了家庭,她甘願花上半生打3份工賺錢養家,等到下半生女兒可以照顧自己,頭髮都變得斑白時才勇於追尋夢想。雖然可以一嘗做演員的心願很感恩,但講到2個長居美國的女兒時,她不禁哽咽:「養兒一百歲,長憂九十九,好掛住佢哋」。

{{hket:inline-image name="11.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

單親媽為養家身兼三職 

「食屎陳師奶」孫慧蓮(Helen)是個單親媽媽,一個小小的婦人唯有做3份工湊大3個女,包括在小學做訓導老師、教人補習、教編織與烹調,供3個女兒在英國讀書,幸好她們都好生性、用心讀書,不用媽媽擔心。後來大女兒覺得英國生活好沉悶,雖然美國無親戚,但憑一己之力考獎學金到美國留學;而二女就從英國考回香港大學,讀書成績好好,如今仍會照顧媽媽孫慧蓮;至於細女都去美國,由大女照顧。如今2個女兒已成家立室,生活安定,孫慧蓮都話好欣慰:「3個女事業心好重,見到佢哋算係終於成材都好開心,唔係社會敗類。」

見到女兒可以照顧自己,孫慧蓮終於放心追尋夢想:「我從小夢想做演員,係第二個夢想,雖然冇受演藝訓練,不過都好想試吓!」去到1996年,未退休的孫慧蓮在港台做兼職,一次偶爾見到有藝員招聘通告,於是膽粗粗見工。去到面試場地,在好大個禮堂中間有3位面試官,除了孫慧蓮之外,其他都是星爸、星媽、星二代,令她老人家甚有壓力。不過既然一場來到,孫慧蓮都想試試,恰巧面試內容叫她扮演老師,她就重演一次當年做訓導老師教人的模樣:「面試只有我一個老人家真係覺得無地自容,不過佢哋好尊重我,有長者劇本,我個性又好堅持,所以就冇走到。佢叫我扮訓導主任,我心諗啱晒我,我之前都係做老師,我扮緊嗰陣當咗啲面試官係學生,同佢哋講人生在世對讀書冇興趣冇所謂,做人最重要係品格,就算掃街、送外賣都係正職。我都曾經考到護士,唔會認輸。結果我就面試成功咗,入咗行。」

{{hket:inline-image name="14.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

(受訪者提供及授權)

美國兒孫滿堂 仍堅拒移民?

現在孫慧蓮靠食屎陳師奶彈起,工作比之前更忙,其實對她來說,只要可以入行做演員,就算做茄哩啡做足23年都已經好感恩。雖然很喜歡留在香港繼續追夢,不過孫慧蓮言語中還是很掛念3個女兒:「依家我好自由,香港照顧老人家嘅福利都幾好,好鍾意香港,生於斯,長於斯,死於斯。神帶領二女返嚟照顧我,我喺呢度又有朋友、有得拍戲好開心,唔想犧牲自己快樂同理想,所以冇移民美國。」另外孫慧蓮又好掛住大女、細女,即使不會移民,亦會不時飛去美國探望她們:「雖然佢哋依家都好大個,生活得好好,屋又好大,不過梗係掛住佢哋,始終養兒一百歲,長憂九十九。因為我2個女都喺美國,我會去探佢哋,呢度住2個禮拜,嗰度住2個禮拜,我唔想住成個月會好掛住佢哋,同埋唔想煩到佢哋,連被都會帶埋過去,唔使佢哋特登為我洗。」明明心繫香港,決定繼續追夢,卻時時刻刻念掛著女兒,處處為她們設想,坦白講孫慧蓮真是個好媽媽。

{{hket:inline-image name="12.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

(TVB電視截圖)

{{hket:inline-image name="13.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

(TVB電視截圖)