【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

張達明患癌狂噴血痛不欲生 全靠鮑姐發哥一個方法治好身體

發佈時間: 2019/05/09

現年54歲「搞笑鬼才」張達明自從2011年患癌之後就好少現身,當時他不幸確診患上鼻咽癌,治療過程更為他帶來無盡痛苦,數不清的副作用隨之而來。耳鳴、鼻塞、狂流鼻血、體重暴跌、已經很輕微,他還曾經因為四肢無力行不到路,連筷子都難以拿起,人生跌落低谷。面對這一切,再積極的張達明情緒也崩潰了,他知道癌症每年奪去不少人生命,故毅然選擇與老婆結束15年的婚姻,決定獨自迎接死亡,曾一度準備身後事。幸而經過長達7年抗癌期,現在病情慢慢穩定下來,終於復出,前晚精神奕奕出席區瑞強演唱會。癌魔堪稱香港人疾病頭號殺手,能夠痊癒,除了化療與標靶藥,張達明話最要感激是鮑姐鮑起靜、發哥周潤發教他一個方法,好兄弟吳鎮宇也幫了不少忙。

{{hket:inline-image name="12.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

全靠鮑姐發哥治好身體 唔收錢望有戲拍

昨日張達明、陳蕊蕊與唐貝詩於將軍澳出席演藝學校開幕禮,專程支持好友與本土藝術發展。他指如今不少人學習戲劇,中學亦也有開戲劇班。他認為戲劇不只是專業的職業工作,不少大型公司亦有開班教授做戲及說話技巧,他更言曾經教大公司的CEO,又曾經到廉政公署做分享。講到好朋友黃秋生憑電影《淪落人》奪得金像座影帝,現在又再下一城在意大利烏甸尼遠東電影節奪獎,為港爭光。張達明就話早就恭賀對方獲獎無數,不斷擁抱他同埋發訊息給他,所以大家已經瘋狂慶祝了很多次;而且他又借機公開如今身體好番,希望有戲拍的心聲:「佢好勁呀!好好彩,唔收錢拍嘅一套電影都攞到咁多個獎,攞到手軟。我都可以唔收錢拍戲㗎,大家快啲嚟搵我啦!做速龍真係冇人可以超越我,哈哈!」

{{hket:inline-image name="14.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

見到張達明精神、身體狀態好了好多,行路都好順利,他笑言現在健康不俗,特別感激跑友鮑姐與教練發哥每星期3次在清晨6點半相約他去跑步、做健身操,他才養成5點半起床的好習慣。他形容發哥是神級跑手,教他保持一定的節奏由跑平路到跑山,令他身體愈來愈好,心境開朗自然康復:「要多謝鮑起靜,我哋有個群組,佢成日叫大家去跑步。我有時跑15分鐘都唔得,但好奇怪,你覺得做唔到嘅嘢又會畀你做到。有一次我諗住唔跑去行吓,但係點知一跑就跑足全程25分鐘,都係睇天氣同埋狀況,自己盡量去試。依家會規定自己行落山35分鐘,然後向上跑28分鐘,每日如是,試過持續行山3個鐘都得。發哥係我嘅偶像,所以佢叫我做咩我就照做,係發哥帶我哋跑嘅,佢亦都教我健身、做運動,叫我坐低單腳舉起,慢慢練。」 ,二人的不離不棄等同救他一命。

其實除了鮑姐、發哥,張達明好兄弟吳鎮宇都好好,當初一聽到他患癌消息不但探望他,不讓他孤獨一人面對:「我嗰陣冇講畀任何人聽,唔想老友個心好難過。但當雜誌出街,佢見到即刻慰問。後來手腳麻痺辛苦啲嗰陣,吳鎮宇非常上心,佢之前教咗我先,點樣站樁運力落隻腳度,仲試過密宗嘅斷食治療方法。佢仲帶我睇唔同醫生,氣功治療都有,如果自己一個人好容易就捱唔住!」

{{hket:inline-image name="15.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

演出狂放血兼癱瘓無力 7年間暴瘦曾想放棄生存

回想那7年的確是很難捱的日子,當時張達明發現自己經常流鼻血,他坦言初初以為只是乾燥,去到之後情況沒有好轉,所以先睇醫生:「喺喉嚨流落去,啲血經痰吐返出嚟...」去到最後一日在劇院綵排,張達明收到醫生報告證實患上第3期鼻咽癌。這個消息對他來說很震撼,但為免影響其他演員,他堅持保持笑容繼續做戲,惟有在換戲服時放鼻血。雖然很辛苦,但張達明好有專業精神:「我哋表演者係為觀眾生存,一定要拋開自己感傷。」結束5場演出之後,張達明在抗癌之前,竟然已經想放棄生命:「我查咗喺邊度可以有骨灰龕,我驚我唔夠錢(醫病)」不過最後張達明發現骨灰龕大部分都是不合法,才決心正式面對癌症。

7年時間要不斷做化療、電療,張達明身體日漸變差,體重暴跌30磅,瘦到不似人形,仲嚴重脫髮,對此他表示:「咁對一個表演者嚟講係一個打擊,光晒頭、好瘦、好醜樣。」在病情最嚴重之時,張達明四肢無力癱在病床:「1、2年後我都仲有事,行路都行唔郁。」但就算病情十分嚴重,張達明依然不想口停手停,居然死頂參演電影《家和萬事驚》。雖然張達明一頭白髮,滿面皺紋,還要坐輪椅,只是戲中老人家角色的造型,可是拍攝中真的出事,連揸筷子都做不到:「拍開飯揸筷子嘅戲,我係夾唔到嘢,只可以用叉食。因為手腳麻痺,行動有所影響,醫生話我中咗鉑金毒,比平時多63倍,全身神經線郁唔到。試過20幾種治療,都搵唔到一個絕對解決方法。」

{{hket:inline-image name="13.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="11.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

(電影《家和萬事驚》相)

面對重金屬中毒導致全身神經線動不到、四肢麻痺等問題,加上受到抗癌藥物影響,張達明脾氣開始變差,易暴燥:「會突然似爆炸咁爆出嚟,依家少食咗嗰種藥,不過嗰種影響可能仍然存在住。最近樓下半夜有人食雪茄,煙味衝上我屋企,仔女房都有,好難聞,影響到佢哋瞓唔着;半夜一點幾,我忍唔住就攞住張櫈唔停打落地下,好似黐咗線,好忟憎!」所以本來老婆何念慈不離不棄一直陪伴張達明接受化療,然而他不想拖累對方在2016年他決定與結婚15年的老婆離婚:「我哋相識27年,我希望大家會過得好啲,畀對方更多空間去追求人生所想。」