【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

胸痛氣促腳腫?恐是心瓣膜病作怪!

發佈時間: 2019/05/29

心臟是人體一個好重要的泵,將血液泵到身體各個器官,心瓣確保血液流向單一方向。即是說,如果心瓣有毛病,心臟供給身體的血液或者會不足。

人體心臟有4個心瓣,包括︰主動脈心瓣、肺動脈心瓣、二尖心瓣、三尖心瓣。如果心瓣有倒流情況,會囤積血液落到肺部導致氣促。若心瓣開啟空間較正常狹窄,可能會令心臟不能泵出足夠血液供應身體各個器官。

延伸閱讀︰心臟病是隱形殺手?三分二患者全無病徵

心瓣失去正常功能因素如下:

  • 風濕性心臟病

通常患者在年幼時感染,到30至50歲才病發。受溶血性鏈球菌感染,患者身體免疫細胞誤認了心瓣上的抗原是此細菌的抗原,進而作出攻擊,溶血性鏈球菌被身體消滅後,攻擊過程仍然持續,受抗原攻打的心瓣會增厚、鈣化及纖維化,心臟收窄而導致血液倒流。

  • 感染性心內膜炎

心瓣受到細菌侵蝕,可引致急性心瓣倒流。

  • 退化性心臟病

二尖瓣及主動脈瓣退化、二尖瓣脫垂症導致血液倒流,也有機會有心瓣膜病。老年人較易患上主動脈瓣鈣化性狹窄。

延伸閱讀︰冠心病死亡風險高 患病高危因素你要知!

徵狀

心瓣膜病初時可以沒有任何徵狀,病情惡化,如心瓣收窄或血液倒流,會出現不同徵狀。二尖心瓣倒流嚴重的話,患者可能會氣促、咳、咳血、腳腫、心悸、心房顫動如果是主動脈心瓣狹窄,患者有機會突然昏迷、氣促、胸口痛、心悸,甚至猝死。

治療

輕微的心瓣膜病可以透過藥物治療,但是若心瓣出現鈣化、倒流、收窄,單憑藥物就不可能治療,患者或需要接受外科手術換心瓣。

大部分患有嚴重的心瓣膜病的病人,醫生都會建議患者做外科手術,包括︰瓣膜分離術和人工瓣膜置換術(即換心瓣手術)。現時香港一年大約有200多個心瓣換置術的個案,手術成功率達90%以上。

人工心瓣有動物組織心瓣(俗稱豬心瓣)和金屬心瓣。有生育計劃的年輕婦女患者或年紀老邁的病人,可選擇動物組織的心瓣。因更換動物心瓣可避免服食薄血藥,以免婦女懷孕時服用該藥會影響胎兒生長。不過,動物組織心瓣需要每年10至15年需要更換一次。而選用金屬心瓣的病人需要長期食藥,但心瓣用期較長。

資料來源︰關心您的心