陳淑蘭
陳淑蘭

放下面子活得自在

發佈時間: 2019/11/21

放下面子活得自在

前一期我講面骨,上一期我講瘦面,唔好比面面俱「完」;今期我有頭有尾,繼續有頭有面。俗語說︰「死要面子活受罪。」「人爭一口氣,佛爭一炷香。」要面子,會造成心裏有包袱,你愈在意,它愈沉重。愛面子是為了掩蓋心裏的脆弱。你同意嗎?

網上有一則智慧語錄,好似是李嘉誠講的︰當你放下面子賺錢的時候,說明你已經懂事了。當你用錢賺回面子的時候,說明你已經成功了。當你用面子可以賺錢的時候,說明你已經是大人物了。當你還停留在喺嗰度同人飲酒、胡亂吹牛,唔識喺度扮識,只愛充撑所謂面子嘅時候,說明你呢輩子就係咁樣了。其實即係話,當我哋懂得放下面子嘅時候,我哋先可以真正的面對自己。

生活對每個人來說都是不容易的。心理學發現,愈是愛面子的人,愈有防衞心理。好多人以為面子係靠自己畀,因為害怕無面子,

對於好多唔識嘅嘢亦害怕話畀人知自己唔識,卻不知道咁樣會錯失咗自己最好嘅成長機會。孔子曾話過︰知之為知之,不知為不知,是為智者。一個人只有肯真實面對自己,並了解自己到底有幾大本事,先會知道面子其實並不重要,現實生活的真相先最重要。

好多人被面子蒙蔽咗雙眼,就係因為我哋用面子嘅無知阻礙我哋獲得有知。

生活中,我哋睇到好多人都係活畀人哋睇嘅。喺別人睇唔到嘅時候自己吃苦,虐待自己。這就是那種需要從外在來尋求身份認同感的人,做呢種人注定過得相當辛苦,很難得到真正的快樂。所以能夠真係放下面子嘅人,先至係最有力量嘅人。

所以話面真係人哋畀,感覺絕對係自己deal的!

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭