【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

【揀榴槤】大埔街坊$50入手超平榴槤 回家拆殼果肉腐爛發黑傳怪味【附揀榴槤3大要點】

發佈時間: 2020/05/18

近期榴槤當造,經過水果店時總會聞到陣陣榴槤香味,令榴槤愛好者垂涎三尺。不過有大埔街坊日前逛水果店時,獲店主主動減價,以50元平價買到一大個榴槤,未料回家拆殼即見腐爛發黑果肉,更傳出陣陣怪味,最終只好全部棄掉。有果欄店主接受《晴報》訪問時指,果肉呈啡黑色多數已「熟爛」,不宜食用,並分享3招揀香甜靚榴槤防中伏。

有網民在上周三(13日)於Facebook群組Tai Po 大埔發文,稱於大埔一間水果店買榴槤,見到榴槤「細細個價錢好平」,大小各售$80及$60,遂叫男店員為她選一個細榴槤。男店員打開榴槤檢查後「嗯」了一聲,並主動減$10,當時她聞言如獲至寶,惟回家打開整個榴槤後,才驚覺6件果肉中有2件呈啡黑色,而且有陣陣怪味,安全起見只好忍淚把所有果肉都棄掉,寄語其他網民「便宜莫貪」,

「買榴連記得打開望一兩眼check下(吓),及幫襯返相熟生果檔!」

帖文引發過百網民留言,不少人指店員的反應相當古怪,叫事主應拿回去換貨,「幾十蚊已經夠晒平啦,仲要再平多10蚊𠻹,諗吓都知中伏」、「原個拎返比佢換個隻」;亦有很多居於大埔區的網民表示曾光顧涉事水果店,同樣有不愉快經歷,「我琴日都貪平買咗個七十蚊,唔食得嘅,又係掉咗,好肉痛」、「試過買橙唔畀我揀,買咗返屋企發現全部乾水,食唔到,掉晒」。

果欄專家教留意3招防中伏

進濤菓欄負責人GiGi接受《晴報》訪問時表示,當榴槤果肉變成啡黑色通常已經「熟爛」,不宜食用。她指平日買整個榴槤時,由於未拆開外殼,的確難以憑肉眼分辨到內裡果肉的好壞,因而有機會「中伏」。她稱榴槤可分為「樹上熟」及「摘下待熟」兩種:

  • 「樹上熟」:從樹上天然掉下,已經成熟,保鮮期較短;例如貓山王、黑刺。
  • 「摘下待熟」:未完熟就收割,存放期較長;例如金枕頭。

GiGi表示兩種榴槤的選擇原則略有不同,但普遍可按以下3大重點選擇:

1. 有少許爆口

最好選擇尾部有少少爆口的榴槤,通常都已成熟,夠香甜;惟爆口太多則有機會已吸引昆蟲進內,不宜選擇;如未有爆口多數未熟,若夾硬劈開味道會不夠香甜欠水準。

2. 顏色偏青/偏黃

以「樹上熟」的貓山王為例,它天生顏色及成熟後的外殼顏色都是偏青,所以選偏青色較佳;

而「摘下待熟」的金枕頭宜選外殼偏黃及啡色,代表已經成熟,若顏色偏青則較生,未適合打開食用。

3. 刺變軟身

成熟榴槤的刺會較軟身,如用拇指及食指可把兩根刺拉在一起,代表榴槤已經成熟。

GiGi提醒成熟後的榴槤需要盡快食用,否則於香港的潮濕天氣下容易變質,果肉變爛。她建議若想買一整個榴槤並確保它已成熟,穩妥起見可選擇樹上熟、底部有星形的貓山王,則不怕它又生又不夠香甜。

撰文:賴天兒

精選健康知識,盡在 Healthy Life 健康男女

https://fb.com/HealthyLifeExpress/