【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

成功需父幹?|網民列人生3階段比較公屋爸中產爸 被斥不應靠「父幹」:自己有冇努力過?

發佈時間: 2020/12/22

年輕一代常言道「成功需父幹」,形容成功與父蔭有莫大關係,但此觀念又是否正確?一名網民在「CUHK Secrets」投稿,分析從大學選科、住宿舍、外國交流、揀工、結婚等多方面,列出人生3大階段,在7個處境中比較「公屋爸爸」和「中產爸爸」在處理子女問題時的應對,因而引來網民熱議。

大學選科問題

該網民早前向Facebook專頁「CUHK Secrets」投稿,從7個處境中區分「公屋」和「中產」父親對子女教育的分別。他表示,面臨大學選科時,「公屋爸爸」會建議子女選擇商科,「畢業實搵大錢呀」;而「中產爸爸」就會建議子女依照自己個人興趣選科,「如果唔係呢4年你會讀得好辛苦,你揀咩爸爸都會支持你」。

讀大學面臨「住hall」問題

而當子女成功入讀大學後,可能會想住在學校宿舍。他指出,此時「公屋爸爸」就會拒絕子女入住宿舍,「屋企冇屋你住咩,咁貴慳返嚟食咗佢好過啦」;然而,「中產爸爸」就認為「住hall」是學習自立的好機會,更會鼓勵子女享受宿舍生活,形容為「讀大學一定要做嘅事」。

獲得外國交流機會

當子女獲得外國交流機會時,他指公屋爸爸會以支出昂貴為由拒絕,「咁咪會洗好多錢,去嚟做咩,香港冇書你讀咩」;但中產爸爸則會鼓勵子女趁年輕多見識,認為是擴闊眼界的好機會,甚至出錢資助。

畢業後找工作、見工

子女大學畢業後找工作時,公屋爸爸會建議子女以「人工高」作目標,「搵工最緊要人工高, 不過而家啲大學生都冇用嘅, 睇死你都係搵萬幾蚊」;然而,中產爸爸則會建議以長遠事業發展為目標,「唔好只係睇呢一刻嘅人工」。見工時,公屋爸爸會叫子女乘搭巴士,而中產爸爸則會親自開車送子女去見工。

子女未能找到工作

他又指,當子女未找到工作,公屋爸爸會建議子女投考保安,「做住先嘛,以為自己大學生好巴閉」;而中產爸爸則會動用人脈關係,介紹子女到相熟朋友公司工作,「約咗佢聽日呀,你上佢公司搵佢啦」。

準備結婚成家 解決住屋問題

當子女準備結婚時,會面臨到住屋問題。他指出,公屋爸爸會表示「屋企就冇位住多個人」,建議子女出去租劏房,再輪候公屋;中產爸爸就會替子女支付首期,助上車,甚至幫忙供樓,「如果供得辛苦記得出聲! 爸爸一定會幫你!」

網民斥事主醜化公屋

帖文引起熱議,不少網民不太認同事主說法,直指帖文顯示出其對基層與中產的認知不足,過份美化中產家庭,同時醜化居住公屋的家庭,「成日幻想中產老竇一定好有米,你估中產一定有樓,仲可以幫個仔畀首期咩?你覺得中產老竇好得閒,一定有時間車你」、「公屋大把人有車」、「其實將中產爸爸同公屋爸爸掉轉都得」。

此外,不少網民直言做人最好靠自己,「以上嘅問題,一條都冇問過,我連中學都自己揀㗎喎。點解要問爸爸媽媽意見?」、「呢啲嘢邊使問老竇㗎?自己諗掂佢啦」。另一位自稱沒有「父幹」的網民留言,笑指自己是「失敗者」,但從來不會埋怨父母:「唔否認有父幹人生會順利好多,亦唔否認窮人同有錢人永遠有段追唔到嘅距離,問心自己有冇努力過先」。

辣媽送12歲兒勞斯萊斯做生日禮物 盛惠$258萬被網民以一理由批愚蠢,詳情即睇:【下一頁

每朝索取《晴報》:精明生活.健康家庭.開心娛樂