楊美儀
楊美儀

回味蠔油的一點一滴

發佈時間: 2021/02/26

回味蠔油的一點一滴

超市收銀員知我不懂煮飯,教我買一磚硬豆腐,然後切成一片片,放在油鑊加少少鹽,已好好味,再加少少蠔油就更加美味!廚房新貴最重要的法寶就是蠔油。

小時候暑假最開心是到外婆家小住。阿婆知道姊姊好鍾意食番茄醬,我好鍾意食蠔油,買畀我哋每人一支。嗰時年紀輕輕嘅我,已好似喺蘭桂坊嘅人一樣,手持一瓶至愛,好有型咁一面飲,一面跟朋友仔吹水。

怎料鄰居陳婆大驚小怪,緊張向外婆告狀︰「你兩個孫攞咗你廚房支蠔油,揸住支蠔油當汽水咁飲呀!」

外婆沒好氣地回應︰「係呀!我今日買咗兩支大號裝!」

陳婆很勞氣︰「你都癲嘅,太過縱容兩個孫女喇!」

外婆︰「佢哋開心就得喇!」

陳婆很惡咁望住我說︰「飲晒成支蠔油鹹死你呀!你以為好有益呀?」我又怎會捨得飲晒成支大號裝呢?

到今時今日,這個畫面我仍記憶猶新,當我入廚看到蠔油,就想起陳婆的𤷪𤺧樣。其實蠔油的確比汽水有益得多。老人家常叮囑︰「唔好飲咁多汽水呀!唔好飲咁多凍嘢呀!無益呀!」蠔油和茄醬都唔需要多,攝取少少已對人體有莫大裨益。請翻閱我的專欄文章「茄醬是抗癌妙品」。

咪以為蠔油無益,蠔油有很好的營養價值,蠔油是用蠔熬製而成的調味料。海產貝殼類含豐富鋅,蠔是含鋅量最高的,對人體免疫系統能正常發揮起重要作用。鋅是皮膚組織再生及修復的最佳物質,甚至可治療男性不育症。

總覺得以前蠔油味美得多,我懷疑現今蠔油究竟是否真的採用蠔提煉而成?隨着社會發達,現代科學取替傳統生產模式,很多替代品不一定更好。

舊時的東西總是特別有味道,包括鄰居也特別有人情味,記得一次外婆生病,陳婆、蘇婆、關婆都跑來幫外婆刮痧。左鄰右舍相互扶持和關懷的精神最叫我回味不已。(本欄逢周三、五刊登)

撰文: 楊美儀 美國認證專業美學家、 HerbalGram創立人、大韓民國忠清北道榮譽大使 angela@herbalgram.us
欄名: 緣來有美