【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

嘆廖啟智辛苦命 陳敏兒送別亡夫︰我以你為榮

發佈時間: 2021/04/21

資深演員廖啟智(智叔)於3月28日因胃癌病逝,終年67歲。遺孀陳敏兒與兩名兒子廖文哲及廖文信,昨日在聖安德烈教堂為智叔舉行安息禮,敏兒在禮堂上分享與智叔的點滴,她透露智叔留院期間曾淚流臉面向她說︰「我係諗住殿後,而家要留低你,辛苦你喇!」令人動容。

昨日中午約12時,敏兒與兩名兒子伴隨着安放智叔靈柩的靈車抵達禮堂,而安息禮因疫情關係不設公祭,但安排網上直播,亦可於網頁上發文悼念,所有帛金以智叔的名義捐作慈善用途。智叔生前人緣極廣,門外擺滿圈中藝人致送的花牌,而郭富城、羅蘭及導演杜琪峯等,昨日亦現身安息禮送智叔最後一程。禮堂門外放了一幅智叔站在萬里長城的照片,敏兒說︰「係智叔自己揀嘅遺照,所以還佢心願揀咗放門口,但因為無人用戴太陽眼鏡相片做遺照,我就再揀咗張靚仔相做遺照。」

傳承廖家良好素質

安息禮由牧師帶領眾人祈禱,然後由樂手彈奏序曲,文哲與文信吹口琴,王祖藍、張崇德、劉美娟及蔣志光等人則組成詩歌班獻唱。禮堂上播放智叔生前的演出片段,由敏兒講起智叔的生平,她說︰「作為一個演員,佢盡力滿足要求,作為一個爸爸,供書教學,陪伴孩子成長,佢曾經講過︰『我好擔心你,我好唔放心你』,因為覺得未能完成丈夫責任,作為病人,佢係醫生口中A+病人。我作為妻子,『廖啟智,我以你為榮』。」

敏兒又分享二人相處點滴︰「頭先我哋同智叔講,『辛苦你喇,你而家可以好好休息』,我哋好感激佢,佢嘅辛勞成就咗我哋好多嘢。佢話通關之後我哋計劃返去內地睇啲名山大川,我哋睇晒地圖排序,結果呢個『中國夢』我哋無辦法圓,佢真係辛苦命。」敏兒又憶述和智叔於84年窮遊歐洲,當時兩人計錯時差,智叔因要趕返港開工而臨時改機票獨自回港,兩人在機場依依不捨哭成「淚人」。

敏兒稱分享這件往事,是想提醒自己,生離死別,就算知道會重聚,但依然不捨,她說︰「佢喺病房,係咁流眼淚,面對生離死別,佢好唔捨得,佢放唔低啲仔,放唔低個老婆,佢同我講,『敏兒,我係諗住殿後,我無諗過要丟低你,而家要留低你,辛苦你喇!』佢就係一個咁有責任感嘅人,佢唔係害怕死亡,佢只係唔捨得我哋,但我哋三個好想畀佢知道,我哋好掂,會保護自己,我哋睇到佢嘅質素,希望廖家繼續保留佢呢份質素,要富有責任感同尊重人,你哋(望向兒子)做唔做得到呀?」

撰文︰倪小珊

美術︰梁政敏