陳淑蘭
陳淑蘭

見阿伯倒臥地上,你會……

發佈時間: 2021/04/29

見阿伯倒臥地上,你會……

前兩日揸車返屋企途中,喺土瓜灣塞紅綠燈之際,突然見到有位大約60、70歲阿伯倒臥行人路上。旁邊有4、5個人,竟然無人扶起佢。我仲見到有個男人行近阿伯差唔多一呎範圍,喺褲袋攞出手機,近距離一直拍住嗰位狼狽無助嘅阿伯。

我嗰股「有無搞錯」嘅怒氣衝上心頭,即刻女車神上身,由最開面嗰條行車綫,cut到入去第一條近行人路嗰條乘客上落車綫,車都未熄匙就衝去幫手,同兩位路人夾手夾腳扶起嗰位伯伯。而嗰個揸住手機男人,完全無幫手不特止,仲一味喺度影!我即時怒火中燒,指住佢問︰「有無搞錯?寧願行到咁埋喺度影人,都唔走去扶起人?乜嘢人嚟㗎?」佢話佢自知唔夠力扶起阿伯,於是索性影低過程。

聽完佢嘅回應我真係想噴飯。講到噴飯,即刻諗起我唔記得戴返個口罩,危險呀!立即9秒9衝返去架車度攞嚟戴。

言歸正傳,其實當時行人路上起碼有5、6個人,但係只得一位男士上前幫忙扶起阿伯,我無權指摘路人冷漠,人皆有惻隱之心,睇到呢一幕其實會唔會大家都想扶但不敢扶,原因係乜呢?

原因一︰因為疫情,大家都驚近距離同陌生人接觸?原因二︰喺內地遇到老人跌倒,大家都有「扶定唔扶」嘅選擇困難,事關昔日曾多次發生老人被扶起後,救人者反被說成是肇事者,遭對方要求巨額賠償,做好事的人反而要付出代價。

會唔會因為呢啲原因,而導致呢個社會嗰份溫暖人心被狠狠壓制呢?

面對陌生路人摔倒,你會點做?A︰驚慌失措,繞道而行。B︰伸出援手︰上前詢問,幫手打求助電話。C︰睇熱鬧︰用手機影低。D︰事不關己,不聞不問。

社會文明進步,但和諧同人性道德標準係咪退步咗?(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭