沈桃
沈桃

識廣東話真係好

發佈時間: 2021/06/07

識廣東話真係好

「食住花生等睇戲。」

「慳番啖氣暖肚。」

「呢單嘢唔係我跟開。」

以上呢幾句,都係香港人常用嘅廣東話。不過,大家又知唔知道,原來廣東話都會出現喺名人嘅墨寶裏面?在飲食界鼎鼎大名的蔡瀾先生,極愛寫書法,如果去九龍城食飯,就有機會在餐館看到蔡瀾的題字。

除了傳統書法,蔡瀾也反傳統以廣東話寫書法,甚至潮語也寫過,例如「機會嚟喇飛雲」,十分貼地。

據聞蔡瀾先生的廣東話書法作品最近拍賣,就以估價近7倍的價錢賣出。

不過,又唔係人人都欣賞廣東話,認識有家長從小逼細路在家講英文,又讀國際學校,於是呢位喺香港長大嘅小朋友,佢嘅廣東話一直都講得唔好,連落街買嘢都有困難。

倒是在外國見過努力學廣東話的人。有次去日本旅行,在café歎咖啡時,聽到廣東話,起初以為是香港同胞,後來發現是一位日本人正在跟面前的老師學廣東話,學生在嘈吵的咖啡店仍然非常專心呢。

另一次去睇演唱會多了張門票,突然有人問可不可以讓。原來他是越南人,上一代懂廣東話,所以佢識聽識講,聽到我哋有多張飛,就即刻搭訕,呢位朋友攞住張飛話︰「識廣東話真係好咯。」

(本欄逢周一刊登)

撰文: 沈桃 好飲好食好奇之穿花蝴蝶
欄名: 中環蝴蝶