【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

由電影主角變電視配角 何啟南:千祈唔好放棄自己

發佈時間: 2022/07/08

在處境劇《愛‧回家之開心速遞》飾演律師John的何啟南,過往經常在正劇演奸詐配角。其實17歲時被星探發掘入行的他,一出道便做電影男主角,更獲提名金像獎,可惜年少的他受性格所累而漸失機會;直至96年加入無綫後,由主角變成「行行企企」的角色,令他一度深感無癮,方發覺自己根本「未夠料」。

何啟南1986年拍攝首部電影《青春怒潮》,同年在電影《操行零分》演男主角「何大力」,獲提名《第六屆香港電影金像獎》最佳新演員。出道時星途不俗,可惜他年少氣盛「唔聽人講」:「(當時)以為自己好掂,點知好快就無乜人搵我,我真係唔知點解。係我個樣有問題?得罪咗人自己唔知?(可能係)性格造成,我以前唔聽人講、衝動…例如以前有人搵我,我話『我走喇,我唔拍,唔做喇,我想試幕後』。」於是,他在英國修讀兩年電影製作文憑課程,想過當副導演的他,發現自己未能勝任;擔任電影製片卻因要管錢而放棄,最終再次走到幕前。

憑《愛‧回家》成功入屋

簽約無綫後,由電影主角「跌落凡間」變閒角,何啟南直言︰「(當時心情)係好唔舒服㗎,點解會咁嘅?問自己都無用,都答唔到自己,一直做落去先至發覺自己未夠料,學下嘢先啦!」他曾經灰心,坦言「做到好無癮」,「又係做呢啲嘢,又係做奸角,可能公司覺得我做到七情上面。我都會驚定型,但無辦法,我又唔會去敲門叫人哋畀我做好人。放棄自己咪仲衰,無意思㗎喎,千祈唔好放棄自己,總之仲可以做,咪做囉,我希望撞到好角色、劇本,可能呢世都撞唔到,但你唔試就一定撞唔到,我諗每個演員都係喺度等。」

專演奸人的何啟南,在《愛‧回家》飾演律師John一角,成為他「入屋」的契機。他笑說:「我喺《愛‧回家》對Helen(姚瑩瑩飾)好情深,但中間又有個細龍太(陳偉琪飾)出嚟喎,咁觀眾就會想睇我究竟係好男人定係渣男。佢哋想睇我幾時衰,因為劇情講我成日同細龍太去長島酒店,想知幾時穿煲,不過最尾都無穿。後來(劇情)寫寫下又寫咗去第二度,我條愛情綫無咗,但又去咗同白彪嗰條綫。John算係一個好角色,我都做咗四年,但未去到好鍾意。」

難捨家庭暫拒北上

與其在無綫等待機會,何不選擇向外闖?他說:「我有諗過,係王維基(HKTV掀挖角潮)嗰陣,但我發覺兩邊無乜分別,嗰邊(HKTV)都係呢邊(TVB)啲人,所以我最後無走,咁我喺出面都有啲嘢拍。」至於北上發展,他曾跟太太商量,但因起碼要離港半年,他實在捨不得家庭而暫拒。他笑言婚姻對他影響甚大:「我個人定咗,靜過以前,以前鍾意周圍走,覺得屋企好似有鬼咁,依家就鍾意留喺屋企。」對於未來,他希望影視圈能百花齊放︰「希望香港多幾個電台、電視台,依家個個都講緊大灣區,希望多番啲製作同電影,好似以前咁,大家都有好多工作。」

【一掃睇片】

撰文:黃曉妍

攝影:王華婷、林君茹

美術:顏玉玲