陳淑蘭
陳淑蘭

無壓力就無癌症?

發佈時間: 2022/08/18

無壓力就無癌症?

原來生活形態同癌症有非常密切關係。通常話肥胖、少活動、飲食油膩、鍾意食肉少食蔬果、食煙、飲大量酒、吃偏鹹醃漬物、壓力大或容易焦慮嘅人,都係高危一族。

咁我應該點盡量去預防癌症呢?我又唔想唔飲酒,只可以話飲少啲,惟有喺生活方式做起啦。專家話,每日流汗30分鐘係最經濟實惠嘅防癌方法,因為運動可以調整血液中睪固酮同雌激素,保護女性對抗與荷爾蒙相關嘅癌症,例如卵巢癌、子宮內膜癌。加拿大有研究發現,女性若有規律咁適度做運動可降低30%罹患卵巢癌風險。運動嘅另一好處係促進蠕動大腸,減少糞便積存喺大腸嘅時間,降低大腸癌風險。

飲綠茶亦證實可有助防癌,因為綠茶含兒茶素同維生素A、C等抗氧化劑,因此有防癌功效。

美國聖路易華盛頓大學教授林天送指出,心情抑鬱係健康大敵,好多患癌嘅人回顧病發前2、3年,通常身心都處於壓力狀態。醫學研究發現,精神壓力會削弱免疫機能,抑鬱症使身體修補DNA的能力下降,患癌機率明顯增加。

外來壓力也會改變癌症形成的途徑。其實當細胞失去固定生理機制時,會經由凋零程序進行「自殺」,這是細胞結構上所設計的生存程序。但當外來毒素擾亂了細胞的「自殺」程序時,會令細胞忘記自殺而引發腫瘤。所以當有抑鬱症或外來壓力時,除了破壞DNA的完整性及打斷DNA的修補機制外,也會改變細胞的凋零程序,直接影響癌症的罹患率及其成長。

所以喺艱難時間,防疫緊要,但都唔好忽視防壓力呀!祝大家身心健康,自然平安大吉。(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭