【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

晴報VIP丨由熱血社工到領導千八員工 聖雅各福群會總幹事李玉芝 中年人要Keep好副偈:「我煲劇做運動抗壓!」

發佈時間: 2022/12/22

大學選修社會工作科的人,通常具備3大特性 — 熱血、堅持、耐性。聖雅各福群會總幹事李玉芝(Josephine),先後於中大及港大取得社工學士和碩士,她擁有以上性格特質嗎?「熱血同堅持我有,耐性唔係。我見到啲服務有需要時會好心急,立即Push前線同事令事情發生。」她說話的節奏也很急。

{{hket:inline-image name="quote-02.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="IMG_1296_20221209200400.JPG"}}{{/hket:inline-image}}

要形容Josephine很Easy,一個爽字。她爽朗、爽手,零扭捏,坦白加直接,暗藏點點感性。中三那年,她站在文科與理科的交叉點,將來只想做醫生或社工,並無第三志願。老師聽後面有難色,認為她選擇理科的話,會考就算考得好,高級程度試成績也敵不過男生:「以前女仔揀理科型好多,但老師咁講就算啦,咁我揀文科做社工啦!」讀完中大,她再考港大社工碩士,前任勞工及福利局局長羅致光當時仍任教於港大

「面試時Dr. Law問我點解要嚟HKU讀書,我話我嘅心願係要嚟呢度走一轉,你收我啦!」她很堅持,亦很熱血,「當年我哋十個畢業生,十個都會搵到工,就算入唔到社福機構,社署都有少少包底空缺。有師姐話聖雅各請緊人做輔導,做輔導通常會兼任學校社工,咁即是幫中學生啦,係我鍾意嘅範疇。我記得第二、三日後就遞信,第四、五日就見工,第六第七日就返工咯!」當時是1989年。

從學校社工到照顧長者

Josephine由家庭輔導員做起。要梳理問題家庭的棘手事,先要管控好自身情緒。她不慌不怯,皆因早已見過了世面:「大學實習時,我喺社會福利署做過,處理過嘅Case都非常『啃』,包括比打打鬧鬧更恐怖、涉及精神折磨、婚姻狀況好惡劣嘅夫婦。入咗聖雅各一年之後,我一半時間做輔導,一半時間做學校社工。」

學校社工和長者照顧是兩個極端,年青人前路很長,可能性無限,但長者們剛好相反。1997年1月1日,Josephine榮升長者服務部主管,便體會到當中的不同,「做學校社工時面對活潑嘅學生,佢哋感受到你錫佢,但好似好難去改變佢哋一啲想法。至於長者,佢哋係好開心嘅服務對象,做乜佢哋都開心感恩。同長者去旅行,佢哋會有講有笑;我跟啲同事去送飯時,見到佢哋等咗成日,終於有家務助理員敲門放低個飯,問候佢哋食咗藥未呀?有冇準時去睇醫生咁,你好感受到佢哋嘅開心。」

她亦見證過不少長者身體狀況走下坡,「我哋嘅服務係持續照顧,健健康康嘅老友記本來嚟開聖雅各1樓,但身體突然轉差例如中咗風嘅,就要上我哋2樓日間護理中心,甚至有啲唔見一排原來過咗身,同事都會難過,好唔開心。」

  • {{hket:inline-image name="1.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1313_20221209204646.JPG"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1315_20221209204806.JPG"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1301_20221209202056.JPG"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="image2.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1309_20221209204441.JPG"}}{{/hket:inline-image}}

前線味濃烈,有強烈「親力親為感」的她,2018年1月成為聖雅各總幹事後,作為千八位職員、千名義工的總司令,依然心思思想親自落場打,「我哋院舍有9間,當中兩間係長者院舍,疫情第五波嘅時候嚟得好急,我哋有啲老人家染疫,人手不足。我好想感受院舍同事嘅擔心,所以就申請假期,唔用總幹事嘅身分入去做一日嘢。嗰時只有院長知道我入去做義工,加上保護衣、口罩面罩遮蔽下,冇人知道係我。我以為入去做清潔啦,點知一嚟就被叫去餵老人家食橙汁凝固粉,老人家好乖成碗食晒,但去到晏晝餵飯就辛苦囉,另一位老人家食到一半唔肯食,同事話:『唔得呀食得太少,一定要繼續餵!』早上11點幾及下午3點幾我兩度想放棄,著住保護衣真係好辛苦,Full Gear又冇得去廁所,但我同自己講:『我要堅持!』最後捱到6點幾收工。」

以上只是院舍前線同事們的其中一天。

待同事如家人

經此實地體驗,她更精準地對院舍同事作出三大支援,一︰同事必須做好保護,快測要早晚各一次,晚一次為家人,早一次為老人家。二︰高速找到一間酒店,準備好40多間客房,讓擔心家人的前線同事暫住。三︰如果同事確診,做法是進行逆向隔離,同事回家去,家人住酒店。

疫情最嚴峻時期,在六分一同事或同事家人中招之下,Josephine及其團隊完美示範了甚麼是Team Work。她說:「我嘅Senior同事們好好,佢哋成立群組互通消息,去支援染疫嘅同事及家人,例如送物資送藥物咁,呢個群組發揮咗好大作用。服務方面,派飯唔停得、沖涼唔停得、露宿者支援唔停得、藥房唔停得、臨終照顧唔停得……我專注睇住唔停得嘅服務,Senior同事就照顧啲同事,我感覺到萬事互相效力。」

「人生唔係喺最享福嘅時候同同事一齊,而係有困難時大家點樣一齊行。」

Josephine這番話令我十分感觸。香港地,甚少人認為同事可以做朋友,感情可以像家人。我跟她說:「你哋家人感好強烈,好有愛!」她頓時眼有淚光:「千八位同事,千八個家庭,如果我哋都唔守好,我哋冇資格去關心人哋嘅家庭。正如你唔照顧好自己嘅父母,有乜嘢資格去照顧社會上嘅老人家呢!」她視同事如足球隊隊友,大家關係像家人,有著共同目標,千八位同事互補不足,「我唔介意同事幾多點走(放工),我介意同事走嘅時候開唔開心。」

{{hket:inline-image name="IMG_1310_20221209204509.JPG"}}{{/hket:inline-image}}

每間公司、每個組織都有自己的文化,人來人去出出入入確是平常。Josephine有她的一套理論:「我好鍾意同事走咗之後再返嚟做嘢,我研究過,第二次返嚟嗰啲唔會走㗎啦。最近有同事去咗另一個機構,3日之後返嚟,佢問我畀唔畀佢返,我話畀!即畀!佢又好開心,我又好開心。」

打工仔,開心這兩個字實屬罕貴。Josephine保持好心情的抗壓Me Time,除了會睇書和聽音樂,還有煲劇,「我唔會成套劇播晒先睇,我鍾意一集一集追,無論嗰日工作幾辛苦,追劇時就會好似有塊朱古力食咁。我覺得韓國嘅電影、劇集、K-Pop好細緻,就係呢啲細緻位一個唔覺意就成就改變,對我做嘢好有幫助。」Josephine還會做Gym保健,「疫情令我喺屋企睇YouTube跟住鄭多燕跳,即是做HIIT,同時亦要控制飲食。」

為了同事的身體著想,她甚至想過為過胖的同事設計健康減肥計劃:

「我好鍾意呢句說話:『無論你銀行戶口後面有幾多個零,冇健康冇咗個1字,後面嘅零都係零。』唔係做運動重要,而係恆常地做運動好重要。」

盼能「精準扶貧」

加入聖雅各33年的她,現在最想做甚麼?她零秒回答:「首先係『精準扶貧』,最近我有機會學習同了解,睇睇點樣掌握大數據去分析乜嘢人要扶、點樣扶、用乜嘢方法扶,因時制宜因地制宜。香港需要科學化地、精準地扶貧。此外,基層嘅健康都想多做,試問一個單親媽媽湊住兩個小朋友,可唔可以等幾個鐘急症?另外,如果30、40歲人士中風,你唔理佢呢,佢呢一世就完,如果喺黃金治療期為佢提供復康,唔單止改變到中風病人,係為整個家庭帶嚟改善。」

最後,Josephine溫提各位《晴報》讀者:「人到中年,距離我哋可能走嗰日仲有幾十年,我哋副偈(身體)就要自己Keep好,呢個係我哋自己嘅責任。只要有恆心,唔一定要做Gym囉,一日行15分鐘半個鐘、上樓梯落樓梯搭小巴轉車…唔係唔食,而係有節制地食曳嘢(雜食),尤其是女性更加要有動力去Keep好身體,因為我哋撐住半邊天,照顧緊成頭家!」

{{hket:inline-image name="IMG_1318_20221209204937.JPG"}}{{/hket:inline-image}}

撰文:陳小芝
攝影:陳健珊
編輯:陳潔雯

{{hket:inline-image name="11.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}

U Lifestyle App睇盡《晴報》新聞資訊及自家節目
↓↓同步更新、更快更順↓↓
免費下載】