【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

晴報VIP|聯乘音樂人 以歌鼓勵煎熬中病人 鄧智偉教授:「洗腎換腎病因 糖尿病係冠軍!」

發佈時間: 2023/02/21

香港腎科權威,香港大學內科學系講座教授及余氏基金教授鄧智偉(Sydney),在醫學研究方面成績斐然,卻是音樂圈的一個損失。他沒有成為歌手,沒有獲得任何歌唱獎項,但不時聯乘樂壇中人開辦慈善Show,包括去年12月尾和趙增熹合作的《得閒飲茶慈善音樂會》,實實在在是「醫學界中年好聲音」。

{{hket:inline-image name="quote-04.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="1.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="IMG_1725_20221213212155.JPG"}}{{/hket:inline-image}}

「我哋呢幾年經歷疫情,大家曾經飲唔到茶,我聽到有人話試過幾年冇見家人,有人甚至話啲仔女喺外國返到嚟,連個樣都變晒。雖則有Facetime、WhatsApp、Video Call,但都係爭啲,就算你今日嚟,都會穩陣啲先做個RAT快測,大家都好驚!所以得閒飲茶(音樂會意念)簡簡單單已經得,貼地唔使花巧。」

有醫學研究指唱歌有助減壓,甚至減肥和幫助提升免疫力等等,病人遇到「歌手級」醫生,豈不是身心都得救?他笑著說:「大部分病人都唔知我鍾意唱歌,我都好想參加《中年好聲音》,但佢哋一定Foul(淘汰)我!」

醫生的「唱歌之路」

Sydney鄧教授的唱歌之路,原來跟「AO歌王」楊立門(Raymond)有關,「大概2009年,前香港防癌會主席高永文醫生搵我入去幫手,咁我就加入咗防癌會。去到2017年,Raymond開慈善演唱會,而防癌會係受惠機構。Raymond提議不如派個代表同佢合唱,當時環顧執行委員名單當中,最厚面皮、最唔知醜嗰個就係我。其實疫情之前,防癌會每年嘅聯歡Party,我都會上台同大家玩下咁唱下歌。」

積極參與社會服務的Sydney,經常為鼓勵病人而開金口,「腎病病人好慘,佢哋由腎衰竭開始,要經歷洗腎,可能有機會要換腎,換腎後如果唔Work又要返番轉頭洗腎,嗰條治療路好長,講緊以十年計,好煎熬!2005年香港腎科學會搞咗一個《舊曲新填腎友詞》活動,畀洗腎、換腎、透析嘅病友填詞,憑歌寄意抒發感受,當時反應好踴躍,仲搵咗鄭國江老師擔任評判。鄭Sir好好,佢建議搞工作坊教病友填詞,最後鄭Sir喺病友作品中揀出幾首,錄咗隻CD。另外,每年3月都有全球活動『世界腎臟日』,香港亦會參與『世界腎臟日在香港』。雷兆輝醫生係香港腎臟基金會主席,佢同太太都好鍾意跳舞,所以會搞非常盛大嘅跳舞活動,聚集病人同家屬、藥業界友好,同埋全港十幾間醫院嘅醫生、護士出嚟跳。雷醫生話不如我哋啲醫生搞個短劇啦,中間唱歌。有一位好鍾意填詞嘅關子凱醫生,佢係屯門醫院腎科顧問醫生,佢為短劇歌曲填上新詞,我就負責唱,咁樣又連續唱咗3年。」

  • {{hket:inline-image name="p33.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="0001-4_20221213100512.JPG"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="0001-36_20221213110322.JPG"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_2063_20221223021050.JPG"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="8.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="7.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="6.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="5.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="4.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="3.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="2.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}

去年12月尾,Sydney和趙增熹合作《得閒飲茶慈善音樂會》。大家都知,一般人的歌藝難以感動趙增熹老師。他們的音樂緣到底結於何時? Sydney的歌聲感動到他?「阿熹我中學年代喺聯校音樂活動中認識,佢好有善心,我指慈善嘅心,佢話有乜嘢都可能搵佢幫手,所以並唔係我有啲乜嘢感動到佢。」

自小認識的Sydney和趙增熹,前者投身醫療界,而且成為香港十大傑青;後者做了音樂人,街知巷聞,「我做到某一個位,發現除咗初初出嚟實習做醫生好忙,做到咁上下年資,就可能會參與一啲Good Will項目,例如公共事務又或者為非牟利組織出力。一諗到搞活動,自然就會同音樂扯上關係,跟住就開始搵阿熹。」除了鄭國江和趙增熹,他的好友名單中還有另一位音樂人的名字。

最近Sydney在IG Po了一張合照,他和跟他同名同姓的唱作人鄧智偉互動,並寫著 —《燃亮愛心》 曲:鄧智偉、詞:鄭國江、編:趙增熹。至於「唱」,不用問,肯定就是鄧智偉和鄧智偉吧!

Sydney表示:「2017年做完Raymond音樂會嘅嘉賓後,終於喺2019年搞咗我第一個Concert。搞完之後,朋友話一定要介紹我認識一個人,佢同我同名同姓,而且好想認識我。我話我不嬲都有留意『鄧智偉』,佢係TVB多產作曲人,亦有同學問過我係咪秘撈,我答梗係唔係啦!終於我哋2019年認識咗對方。」兩人一見如故、相逢恨晚、互動頻繁,「其實早前我哋口噏噏過要搞『鄧智偉x鄧智偉』,大家喺意念上一致,但後來佢去咗內地發展,直至舊年年尾我開Concert,於是佢決定作隻歌畀我,咁就有咗《燃亮愛心》呢首歌。」

{{hket:inline-image name="0001-28_20221213105737.JPG"}}{{/hket:inline-image}}

因哮喘立志做醫生

自小患有哮喘的Sydney,曾飽受「扯蝦」之苦,幸而在小學時期斷尾甩難,沒有影響他唱歌。當年康復之後,他立志成為醫生,但何解他主打的不是耳鼻喉呼吸道,而是腎科呢?

他說:「哮喘驅使我想做醫生,因為病發時『扯蝦』好辛苦。點解唔做呼吸道?陳百強嘅歌詞咁,莫道我哋選擇邊一科,嗰科嘅人亦能選擇你。我哋唔係畢咗業就完成咁簡單,之後仲要考專科試。專科試之前、畢業後中間,仲有一個Intermediate Exam(期間試),要考到呢個試先至再分科。我哋亦會輪流受訓,3個月做呼吸科、3個月做腸胃科、3個月做腦科…一路咁輪落去。考期間試嘅時候,我剛剛做緊腎科,考完個試之後,腎科個『老闆』話:你嚟做腎科啦!咁我就行咗腎科之路喇。」

Sydney認為腎科較「多嘢諗」,例如要替病人控制血壓、酸鹼度、水分、毒素等,醫生要處理的範疇既多且複雜,又例如鈉的高低、鉀的高低要怎樣處理,血過酸、過鹼、腎功能差又會怎樣,很多東西要去考量。說到「多嘢諗」,香港人人害怕患糖尿病,卻並非個個都有控制好自己的升糖指數。我們愛吃甜品,十分堅持的;我們愛運動,但欠了持久力。衞生署說每星期應進行最少150分鐘中等強度的體能活動,即每日要做運動30分鐘,寫到這一點,筆者慚愧!

Sydney說:「由九幾年開始,已經講緊『引致洗腎或換腎』嘅病因,糖尿病係冠軍。90年代醫管局推出Renal Registry(腎病名冊),因糖尿病腎病導致末期腎功能衰竭嘅百分比,當年大約30,而家已經飆升到50%,即係每兩個要洗腎嘅人,超過一個係因為糖尿,都好難唔係因為『食返嚟』同『郁得少』㗎喇。1型糖尿係所謂先天性,而2型糖尿最主要因為BMI過高脂肪太多,引致產生抗胰島素,我自己接觸過最年輕嘅2型糖尿病人只有20幾歲。」                        
很多人都不知道一旦患了糖尿病,若干年後,其併發症會引起很多身體毛病。他續道:「糖尿病其實係一個血管病,血糖高會影響血管內膜,我哋全身都有血管,佢唔單只會導致腎病,仲可以影響到心臟病、中風、眼底出血,甚至周邊血管,有啲人血去唔到腳,血管塞晒,搞到要截肢,所以佢係一個系統性全身血管嘅病,只不過睇吓邊個器官出事先。」

盼更多人關注腎病 鼓勵腎友勿放棄

既然甜品致肥,過胖害己,就請身形標準勻稱的Sydney分享其健康和飲食心得。他說:「我都好鍾意食甜品,不過唔會餐餐囉,會睇住個份量,食完之後會做運動。血糖高其實亦會加速衰老,而最容易出現嘅就係白內障,晶體受血糖影響會變得混濁,而白內障只係冰山一角,代表身體血管已經出問題。講到健康心得,我好想定時做運動,但做唔到,亦好想定時作息,亦做唔到,我唔係太夠瞓。時間分布方面,我冇乜點分布,啲工作每日會飛埋嚟。醫生其實冇得收工,可能個病人日頭驗咗血,到夜晚先出報告,我就會心思思想睇報告,因為上咗心,想睇吓有乜Action要take,唔同其他事業咁而家收工就收工,聽日再做。」

Sydney鄧教授每日忙於醫學培訓與研究,除了教導本科生和博士生,他在研究上最希望找到新的靶點,從而成為將來一個新嘅治療,「我哋喺得大學工作,都係想喺研究上有突破,搵到新靶點,日後會有新嘅藥去打擊炎症、纖維化等問題。治療糖尿腎病,除咗近幾年有一隻叫『鈉 — 葡萄糖協同轉運蛋白抑制劑』出咗嚟,有效控制到血糖、體重、血壓、減低腎衰竭心衰竭風險之外,2002年打後有十幾年空窗期,中間所有研究都Negative,啲人覺得腎科冇新藥出,Cancer好多新藥喎,其實並唔係研究員懶呀!」一直大力推動器官捐贈的他,亦希望香港有更多人關注病人長久等候之苦。

「CODR(中央器官捐贈名冊)嘅數字係有上升嘅,但未如理想,最叻嗰年有100個(捐腎),但呢幾年都低過100,呢方面想做得好啲嘅,因為輪候嘅人實在太多啦。洗腎病人嘅生活質素同埋存活率,都相比換咗腎低,即使個腎唔係咁理想,都好過要繼續洗腎。」

Sydney在訪問中多番提及到病人洗腎之苦,痛病人的痛憂病人的憂,勸勉腎友們要積極面對,「要洗腎、透析係一個煎熬,無論係家居式嘅腹膜透析,抑或返嚟醫院做嘅血液透析,都好煎熬,但我都呼籲病友不要放棄,要遵守戒口,替代治療始終唔能夠替代到腎臟功能,戒口會令身體狀況好啲,令心臟、心血管功能好啲,最怕到有朝一日有個電話打畀你,喂有個腎啱你喇,但你啲器官功能唔得,換腎風險大喎,所以一定要管理好自己,保持『隨時準備接受移植』嘅狀態。」

{{hket:inline-image name="0001-31_20221213110109.JPG"}}{{/hket:inline-image}}

U Lifestyle App睇盡《晴報》新聞資訊及自家節目
↓↓同步更新、更快更順↓↓ 
免費下載】 

 

撰文:陳小芝

編輯:陳潔雯

攝影:陳健珊

{{hket:inline-image name="p22.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}