【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

入行30年首獲提名對媽媽有交代 戴耀明渴望攞獎紀念人生

發佈時間: 2023/02/24

戴耀明在劇集《新四十二章》中飾演武功高強的施朗,不但首度挑戰武打戲份,亦是他第一次有認真的感情綫。入行30年,戴耀明經歷過不少「第一次」,去年尾更首次入圍台慶頒獎禮「最佳男配角」,讓年邁媽媽驚覺兒子演員之路可走得更遠,亦是他繼續前進的推動力。

《新四十二章》中的施朗不但武功高強,而且對Zoie(鄺潔楹飾)一往情深。戴耀明坦言角色為他帶來不少的第一次,包括連場武打戲和感情戲,他說︰「以前拍過武打戲,不過係被人打一嘢就死。今次係入行30年來武打戲最多嘅劇集,事前不斷練打,加上我人瘦易撞傷,前臂位置腫起好似斷骨咁,所以我咪以為自己患骨癌,好彩檢查後無事!練習過程當然辛苦,但我好享受,而且今次仲有感情綫,我以前從來無試過同靚女藝人有感情綫!」

主動加戲扮鹹濕佬獲賞識

提到入行經過,戴耀明坦言中學時無心向學,在媽媽建議下投考亞視藝員訓練班,畢業後大多演警察。何解突然走「鹹濕佬」路綫?他笑言︰「一開始大家唔認為我有呢種潛質,副導亦多數安排我扮看更或劫匪。後來我主動加少少戲,明明係打劫師奶,硬要加少少色迷迷嘅感覺,唔經唔覺就入晒編導個腦入面;久而久之,大家諗到市井或者好色之徒,就諗起我。」雖然角色被定型,但他堅持每次演繹類似角色,都有不同程度的分別,演繹不一樣的版本。觀眾對戴耀明獨特的卡通臉印象深刻,他跟一拳超人、小丸子爺爺和《芝麻街》中Bert尤其相似,光頭的他搞笑說:「我有頭髮嘅時候有劉海,嗰時(顏值)係最接近黎明呀!」

縱使多年來總是演小人物,從未站上男主角的位置,但戴耀明從沒想過放棄,去年終於首獲提名「最佳男配角」。「拍戲同辦公室打工仔唔同,唔係每日都做重複嘅事,分分鐘一年可以演十幾種職業。上年係我人生中值得紀念嘅一年,《青春不要臉》喺上年一月播,我以為觀眾一早唔記得『李天光』呢個角色,但竟然有提名?我真係非常開心興奮。坦白講,每年頒獎禮,基本上男一、女一都一定入圍,但配角未必每年一樣。有時配角獲提名一次之後,可能十年、八年後都未必有第二次。」

年邁母擔心兒子無人照顧

頒獎禮前夕,戴媽媽為戴耀明落力拉票,他坦言以前媽媽總是當他是一名普通打工仔,「有時我打扮下,阿媽都話我着咁靚做乜。大佬呀,我話晒都係演員,打扮一下好正常啫!直至獲提名,佢先知我可以再行前一步。」他相信公司每位演員都恨得獎,才會有前進的心態,而不是單純「應付」工作,「結果我無獎,坦白講難免有少少失望,唔緊要啦,老套啲講句,失敗乃下次成功嘅關鍵,相信將來演得更好。」

獎項方面再接再厲,感情方面,戴耀明已滿足媽媽心願,決定與女友情訂終生。他說:「我媽媽83歲,佢成日怕突然喺睡夢中走,所以希望我盡快搵個伴,驚我老咗無人照顧。未婚妻同我相識十幾年,關係好似屋企人一樣,我哋無好似拍戲咁,喺好多朋友見證之下求婚,大家已經係老夫老妻,所以無安排到呢場戲。」他坦言人生如戲,年邁媽媽離開的「這幕戲」,他早有心理準備,「怕就一定怕,但明白呢個係人生過程,演員咩場景都拍過,媽媽突然離開呢場『戲』,早已印喺我腦海,差在唔知邊個場景發生。最重要係活好每一天,有生之年希望得獎,作為一個紀念。」

一按睇片

撰文:楊安莉

攝影:陳健珊、何家賢

美術:梁政敏