【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

晴報VIP︱「偉哥之母」 陳羽微 銅鑼灣街頭尋回人生 肥媽媽變毅行者「上天只畀能駕馭嘅經歷你!」

發佈時間: 2023/05/15

擁有註冊藥劑師資格的暉致醫療管理有限公司香港區總經理陳羽微 (Anita),年少時在美國求學,大學時期已於當地醫院及藥房實習,畢業後決定穿起白袍,在芝加哥24小時大型連鎖藥房當藥劑師。

{{hket:inline-image name="quote-06.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

{{hket:inline-image name="IMG_1101_20221208124255.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

「工作每日都好類似,但病人嘅問題個個唔同。」作為前線, Anita很在乎病人吃對了藥沒有、吃足了份量沒有、健康有否得到改善,但…「去到第3第4年,工作開始變得重複,適逢上司升我做管理,其實工作都好簡單嘅,處理一啲基礎運作呀、領導一兩位配藥員呀、負責少許生意往來例如入貨出貨咁,正因為呢個機會,我發現自己對管理同生意好感興趣。」沒多久,表現卓越的她獲內部調升,接著遷居往美國西岸,由藥房經理變成好幾個洲分藥房的管理層。

「新嘅工作模式下,我要逢星期一飛去唔同洲分,到咗星期四晚先至飛返屋企,當時一對仔女仲細,只能夠靠中國人保母照顧。喺美國生活,有屋住、有車揸係基本嘢,但我發覺家人之間嘅疏離感好重,我好想搵番個連繫點,想大家好好溝通。2007年我放假返嚟香港,企喺銅鑼灣街頭,嗰一種熙來攘往嘅感覺好正,喺美國條街冇人到一個點,令我好迷失,到底我為咗份工定係為滿足感呢?我都唔知自己為乜。」Anita決定舉家回流,為此,她努力準備考試,成功獲取香港的註冊藥劑師專業認可。

2009年回流歸來,其求職路並不顛簸。她從報紙得知有非牟利機構正在聘請藥劑師,「我一睇,呢個機構好有理念,佢哋會開設全港第一個非牟利社區藥房,推廣『藥物教育』,幫助市民正確食藥,加上香港有人會因為冇錢而冇藥食,其實大家嘅生活質素都可以好啲,所以我好開心接受呢個Offer,然後從牌照、選址、藥物…等等由零開始去為藥房部署。」

由前線到管理層 樂於迎接新挑戰

Anita回港後工作順利開個好頭,在非牟利機構一做便做了五年,為何最後會選擇離開?「正因為呢個環境,令我認識咗好多(藥)業界嘅朋友,我一位『伯樂』梁先生,2013年畀機會我轉投商營機構,去到一間美國大藥廠嘅醫藥學術部工作,我負責確保對外嘅資訊不偏不倚,包括推出廣告時,資料要合情合理、有數據有實證支持。當時Marketing主管位置懸空咗兩年,一直未搵到合適人選,老闆問我有冇興趣試下,對於做開前線藥劑師嘅我當時吓咗一聲,但老闆話我喺美國時睇開損益、睇埋廣告,咪就係Marketing囉,加上佢需要嘅係一個Leader,唔係一個Worker:『你去帶住下屬做Marketing,要知道佢哋做乜,唔係叫你自己做。』於是我就接受咗呢項任命。」

人到中年,不少人因照顧家人、個人情緒、薪酬合理度、工時長短等條件考量下,不敢或不願去接受新的工作模式。Anita向來對於新挑戰抱著正面態度:「我心口一向都有個勇字,喜歡挑戰自己。我覺得信任好重要,我相信人之初性本善,冇人會立心害人,既然有機會去學新嘢,點解唔接受呢!」

談到信任,她深信無論在美國、香港甚至世界任何一個地方打工,人與人的交往只要自己先行出第一步,都會得到正面的結果。結果是,她以總經理的身分,離開大藥廠再去接受下一項新挑戰,「我現在呢一個醫療管理公司團隊,係由先前嗰個藥廠分拆出部分產品、同事,再加入另一間同時分拆嘅藥廠合併而組成,係一間喺美國上市嘅新公司。我哋嘅團隊同產品看似一樣,但過去幾年大環境轉變,點樣喺新架構、新文化之下再創高峰,令業績提升等大家有人工加就係考驗。」

Anita和她的團隊帶到過去新環境的眾多藥品當中,有包括香港人很熟悉的膽固清、健壓樂、痛博士、利痛抑、維固力以及「偉哥」威而鋼。這六大藥品界明星,覆蓋了心腦血管、精神健康、痛症管理、關節保健和男士健康等多個醫療領域,「我哋聚焦於非傳染性疾病(NCD),亦都係今天世衛及香港衞生署好重視嘅範疇。如果我哋拿捏得好,係可以減低入院及後遺症嘅機會,喺疾病未變成重症之前,預防方面做好管理嘅話,我哋嘅生活質素係可以得到改善。」

  • {{hket:inline-image name="p33.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1072_20221208112212.jpg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1077_20221208114128.jpg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1083_20221208115447.jpg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="anita.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="family.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}
  • {{hket:inline-image name="IMG_1090_20221208120644.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

盼令市民了解正確醫療資訊

筆者本人甚或身邊的家人朋友,種種原因之下,皆被不同程度的痛症困擾著。對此,Anita有以下觀點:「痛症有好多層次,有『實在嘅』受傷痛、關節磨損等;困擾緊全世界嘅,有講唔出咁痛,而又唔容易搵到原因嘅,佢叫纖維化痛症(Fibromyalgia)。佢係一種好慘好慘嘅痛,但又照唔出嚟,人哋以為你傻嘅。所以要返番去Disease Awareness,我哋要畀大眾知道有問題或徵狀時,要正面去處理佢,要去分辨坊間正確嘅資訊。喺醫療體系裡面,無論公營定私家,都有一個責任、有一個使命去令廣大市民獲得正確嘅醫療資訊。」

問Anita對痛症的看法,皆因本人正經歷「結構性冇事,但功能出問題」的神秘痛楚所困擾。這些找不到出處的痛楚,多多少少也拉低了個人情緒,分分鐘影響精神健康。我亦留意到Anita和她的團隊,近年很重視精神健康這領域,她舉出一個很貼地的例子:「疾病同情緒健康環環相扣,例如男士健康咁,不舉個案,病者同伴侶關係會有負面影響,有例子個伴侶起疑心以為對方去滾,連帶婚姻都出現問題,家庭、工作、自信都大受影響。」

我問:「大膽稱呼你做『偉哥之母』,你點睇 威而鋼呢隻藥?」

她說:「點樣去形容『偉哥』呢?佢並非關乎一個人嘅生與死,但影響之深遠,絕對唔會比任何一種頑疾少。令到一位男士喺應該發揮時發揮得好,佢嘅自信心、精神及體能健康、同伴侶嘅關係等等,就會一系列得到改善。唔好講『偉哥』或其他精神科產品吖,一般市民覺得可以唔食藥就唔食藥,反而自行去買坊間一啲冇數據、冇實證嘅Treatments,何不去選擇一啲已經研發咗幾十年,有科研實證、可以預估到副作用嘅藥品去改善健康呢!所以要教育市民點樣去面對處方藥物,仲有營養補充劑應該乜嘢時候食,係咪一食藥就要食一世?你問我呢啲概念啱定錯,咁點解你又可以日日食煙、日日飲酒就唔覺得係問題呢!」

{{hket:inline-image name="IMG_1081_20221208114315.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

分享工作態度 過程結果一樣重要

疫情打亂了我們的生活三年,過去三年,對於Anita和她的團隊每位成員,都是一個重大的考驗,「體驗到彈性同靈活性、敏捷度。由我哋每日返工,到完全Work From Home,再去到返番去公司,過程必須拿捏得宜,原來有人真係頂唔順日日在家工作,有個實際嘅問題,我哋需要好多Zoom Meeting嘅時候,細路又要上堂,父母又要開會,咁係咪每一個家庭都有足夠嘅頻寬?又係咪人人都有書房?香港人未必能夠裝備十足地在家工作。當時我哋盡量配合、唔開鏡頭、改用手機等,盡量簡化件事,同埋建立『唔會為開會而開會』文化。」

如果想加入Anita的團隊,成為醫療管理公司其中一員,是否要具備相關學歷及工作背景呢?「咁又未必!」她說:「喺香港,主要嘅跨國藥業公司主力做營銷部分;而喺我哋醫療管理公司,商業方面有前線銷售、市場推廣等,後勤辦公室就有醫療管理呀、註冊部、品質檢定等唔同部門。其實特別喺前線,係咪真係需要有醫療背景嘅人呢?未必一定。我反而相信同事嘅態度,學習心態、合作心態及處事靈活度更加重要。」

面對不同界別的領袖,我都會問:「你係咪一個只睇結果,唔睇過程嘅人?」

「絕對唔係!」這位『偉哥之母』秒回,「冇一個好嘅過程,又點會有一個好嘅結果呢。過程應具彈性,凡事都化繁為簡,並且要有清晰嘅目的。」

工作方面,Anita直言一直比她本人預期的好;而家庭方面,她是這樣去形容的,「未必係幾多耕耘就會得到幾多收穫,要有緣分嘅配合。上天只會畀一啲你能夠駕馭到嘅經歷你,今天嘅我好感恩。」回望難以駕馭的經歷,以及幾近駕馭不到的時刻,現在的她坦然自若說:「我身邊有好好嘅朋友,有好好嘅家人支持,令我睇清楚人生其實有好多唔同範疇。一個範疇做得冇咁好嘅時候,就喺另一個度發揮你嘅存在價值。」

堅持運動 改變自己心態

人生中,有家人和好友扶持固然重要,但懂得自愛也是個重點。婚後、產後的Anita,曾經是個肥媽媽,體重高峰時比現在重了30磅。她成功駕馭到體重,減掉30磅脂肪的過程相當特別:「2016年,我舊公司組咗個團隊去行毅行者,我呢啲梗係做啦啦隊撐同事啦!當時連埋我,合共有4位『師奶同事』做啦啦隊。眼見嗰啲真係去行嘅同事咁辛苦,我哋就話喇:『如果我哋4個去行,肯定仲震撼!』但100公里喎,點行呢?後來發現綠色力量環島行有25公里可選擇,同埋路線相對平坦,於是,我哋4個唔做運動嘅師奶,就膽粗粗去報名嘞,啲男同事好好,陪我哋去練,正常個半鐘嘅路程,我哋行咗足足3個幾鐘。我發現自己咁樣唔係好掂檔喎,所以的起心肝開始做運動,同時又發現原來自己食好多嘢喎,所以開始食少啲。一兩年之後,我嘅體重跌咗十幾磅,當我見到有成果,啲人又讚我瘦咗靚咗、再加上唔使成日著黑色衫,甜頭在前,我梗係堅持繼續做運動啦,直至現在。」外型的變化,令自信心大大增加,由渾身贅肉變成健康瀟洒,亦是對自己的一種負責,「做唔好自己,又點樣去管理他人呢!」

2016年的25K綠色力量環島行只是一個起點,今年就是一大個「彩蛋」。2月24、25日,Anita和同事,漂亮地以28小時的佳績,完成100公里毅行者。

Anita送給各位《晴報》讀者的Keep Fit錦囊:
1. 做自己喜歡的運動,持之以恆;
2. 均衡飲食、睡眠充足;
3. 樂觀、積極、開心。

{{hket:inline-image name="WALK.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}

長子今年已經23歲,女兒下學期升上大學,還有「小兒子」貓貓Leslie,昔日的肥媽媽Anita,慢慢變成了今天擁有健康人生、指揮著醫療管理公司的領軍人物,每一步都踏實有序。她誠懇地勸勉大家:「年齡真係一個數字,心態最重要,心態絕對決定命運。點樣可以活得精彩,首先要有健康,包括精神健康及身體健康。送畀各位 — 活得精彩,過得自在!」

{{hket:inline-image name="IMG_1091_20221208120717.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

U Lifestyle App睇盡《晴報》新聞資訊及自家節目
↓↓同步更新、更快更順↓↓
免費下載

撰文:陳小芝

編輯:陳潔雯

攝影:陳健珊

鳴謝:和昌飯店 (灣仔莊士敦道62號和昌大押1-2樓)

{{hket:inline-image name="11.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}