郭曉陽
郭曉陽

判斷業績不能只看表面

發佈時間: 2019/03/21

判斷業績不能只看表面

朋友Chole近期失戀,據講係發現咗前男友並非如表面所見風光,背後竟然是月月清嘅月光族,兼且孭住唔少卡數,更頻頻向Chole借錢還債,最終Chole頂唔順而斬纜收場。曉陽不是感情達人,不知如何安慰,只能講睇人不能只睇表面,內涵同樣重要。

睇股票同睇人一樣,最緊要唔好睇表面。就好似業績咁,千萬不能因為盈利數字表面升跌就判斷其業績好與壞。例如小米(01810)周二公布去年業績,全年扭虧為盈,稅前利潤137.27億元(人民幣,下同),經調整利潤85.55億元,按年增59.5%。唔使蝕錢,仲要賺咁多,何解昨日股價要跌4.6%?

魔鬼在細節,去年硬件綜合稅後淨利率少於1%,而且被視為公司賺錢能力最高的互聯網服務業務,上季收入按季跌14.6%,是有公布以來首次下跌,再加上單計去年第四季的收入,更是按年跌13%。凡此種種,都令投資者有戒心,覺得即使整體有錢賺,都未必能長遠維持。

而且,錢是賺了,但不派息就令股東覺得未能分享盈利,結果就是出現業績表面看雖好、但股價不升反跌的結局。

(本欄逢周四刊登)

撰文: 郭曉陽 追求財務自由,分享理財經驗,揀選優質增長股,目標每年回報15-25%。
欄名: 晴報第一倉