陳淑蘭
陳淑蘭

邪惡的豬油撈飯

發佈時間: 2019/09/26

邪惡的豬油撈飯

以前的貧窮家庭,買唔起肉食做餸菜,就會買一些價格較便宜的肥豬肉炸油。豬油冷卻凝固後可長久儲存,吃時挑一細塊乳白色的豬油放入熱飯中溶化,加醬油撈飯,香口惹味,甚至連餸菜也不用。肥豬肉炸油後餘下的「豬油渣」,可作為其他餸菜的配料。

正如美食家蔡瀾曾寫過《死前必食》,列數全國美食,豬油撈飯入選其一。「在窮困的年月中,那碗工具是我們的山珍海味。」喺《豬油萬歲論》中,形容豬油的香味,是食過的人才懂。豬油撈飯其實好簡單,咪就係豬油加白飯,再加些醬油同蔥花,拌勻即可。

上星期我便約齊一班朋友,入沙田的酒店食北京填鴨,兼食堂弄玫瑰露叉燒配豬油撈飯。未食前,朋友都有投訴話地方唔就腳,嫌長途,問我係咪一定要坐咁遠車先食到?(我住香港的朋友好奇怪,佢哋就算自己揸車或有司機,都不大願意去九龍,佢哋話除非去機場坐飛機。有啲朋友甚至話去九龍,情願去一轉泰國或台灣。)

最終我話為咗豬油撈飯,係值得嘅!我發誓,如果你覺得唔好食,我幫你食埋你嗰砵飯!

結果︰這晚的高潮位就開始了!侍者、廚師都帶埋玫瑰露淋落去叉燒度,跟住熊熊聖火,玫瑰露酒的香味充斥成間房,叉燒除了可沾上玫瑰露酒的香味外,仲可以做到「燶邊」,食起上嚟更香口。仲有埋視覺、味覺和嗅覺嘅效果,好正!去到呢個境界,都未將高潮推盡。瞪瞪瞪登!拌得起呢啲邪惡玫瑰露叉燒嘅,就係有番咁上下邪惡嘅豬油撈飯,你可否諗到兜飯裏面夾雜咗帶有玫瑰露酒香味嘅叉燒油,再滲有豬油加甜醬油嘅一啖飯,喺口入面係乜嘢滋味?

答案係︰性感的滋味!因為我啲朋友食到反晒眼,個個look so sexy。誠意推介你嚟試嚇呢款邪惡組合,你就知我無作大!

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭