方健儀
方健儀

唔得!唔得!唔得!

發佈時間: 2019/09/30

唔得!唔得!唔得!

雖然我離開正規工作一段時間,但十分喜歡了解目前的職場生態。千奇百趣的個案除了得啖笑外,有時也為我帶來不少生活上的反思。

一位非常能幹的主管朋友最近轉工,我以為她身經百戰應該很快適應,誰知最近每次與她見面,她都唉聲嘆氣,原因是新公司同事的固有文化讓她沮喪。簡言之,她每次叫下屬完成一件差事,即使是普通不過的工作,下屬回應的第一句必先彈Job︰「吓?不嬲唔係咁做喎!」「哦!呢樣嘢我唔識做㗎喎!」「得番一星期時間,邊度做得切呀?」

一個如是,兩個如是,三個如是……朋友很想大發雷霆說︰「你唔試過點知做唔到呀?」但始終初到貴境,不想一開始僱傭關係太差,惟有像媽媽般耐心教導下屬︰「唔緊要,慢慢來,畀啲信心自己,一定得㗎,乖呀吓!」只是尚欠給同事掃背安撫。

我聽罷再反芻她的說法,設身處地代入員工的角度細想。老實說,我也試過面對一些上司超高要求,出於自我保護機制,或是自信心不足,寧願彈Job,也不想衰在老闆面前,企圖落閘以降低對方的期望。不過,我得承認,次次說:「唔得!唔得!唔得!」不惹怒老闆,也會令他反感,年尾的工作表現評核好極有限,直接打擊晉升機會。

能幹的主管朋友說,十多年前當她仍是下屬的時候,老闆跟她說要升她職,還授予一個職場致勝關鍵︰「點解我升你唔升其他人?因為我鍾意你嘅工作態度,永遠唔會好似其他同事咁,一開始就話『唔得』,而係永遠回應『係』、『好』、『知道』,表現積極。最終做唔做到係一件事,但起碼我見到你努力過,呢啲先係正確嘅工作態度!」

職場上,我們不必次次做「Yes Man」,擦鞋奉承上司,但至少給對方看到自己的積極、嘗試與努力。我想,雖然部分老細是「腦細」,但大部分上司都是明眼人,誰勤力、誰懶惰、誰是老海鮮,一眼便看得出。一開始便拒人於千里外,無論職場上、人際關係上,都絕對不是受歡迎的人物。

(本欄逢周一刊登)

撰文: 方健儀 傳媒工作者,包括電視電台節目主持、司儀、大學兼任講師、傳媒顧問等。
欄名: 破天「方」