陳淑蘭
陳淑蘭

寺廟菜與精進料理

發佈時間: 2020/09/17

寺廟菜與精進料理

我有一班「佛系」好朋友。佢哋真係讀佛學的,每次同佢哋飯聚,必選素食。因此我呢個超級肉食愛好者,都食多了素齋菜。好多人,包括我認為食素就係食齋,其實「素」同「齋」係唔一樣嘅。

食素一般是以純素或全素進食,目的係為咗保護動物、保護環境或改善健康為出發點;而食齋就係按照宗教原則進食,例如佛教、道教等,目的通常係守戒或修行,甚至有啲規定係過咗中午就唔再進食。

食齋除咗唔食肉類外,一般連五辛或五葷都唔食。五葷係指蔥、蒜、韭菜、薤(小蒜)及興渠;前4款香料大家都應該知係乜,但興渠可能較少人認識。佢係一種印度香料,喺西域有出產,但香港或中國唔多見,係一種近似芫荽的葉子植物。當切斷其根和根狀莖,有乳汁狀流出,汁乾後,稱「阿魏」,係一種中藥。

而五辛多數係屬於香氣濃烈、含大蒜素嘅食材。傳統佛教認為食用呢啲含有大蒜素嘅蔬菜會令人產生慾念,容易引發憤怒情緒,因此唔主張食用。呢啲就係食素同食齋嘅分別了。對我而言,就算解釋咗,但當整好咗呢啲食物後,擺喺我面前,可能我都未必分得出內裏乾坤。所以如果真係要請「佛系」friend食佛系菜,請佢哋食寺廟菜又或者精進料理,就應該最穩陣。

而精進料理嘅「精進」一詞,源於菩薩道修行的6種方法之一,意指不懈怠放逸,之後成為咗日本佛門禪寺中嘅素食料理;廣義嚟講,亦可指無五辛嘅日本素食。

我之前喺首爾,都去食過做寺廟菜式嘅Temple Cooking Restaurant「山村」,主人金演植先生身為出家人多年,從寺院的素食料理中獲取靈感,亦根據唔同季節,選用上好嘅野菜嚟做出不同口味嘅料理。如果你都想感受一下禪意韓國料理,唔使飛去首爾了(基本上你想飛都飛唔到)……佛法無邊!終於有一間「寺剎飲食」的餐廳抵港了!

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭