陳淑蘭
陳淑蘭

政府號召,人民就會多生嗎?

發佈時間: 2021/06/03

政府號召,人民就會多生嗎?

星期一食lunch後,3點半揸車聽到新聞報道話,中國宣布終止兩孩政策,批准生第三胎。我眼睛即時發光,本來揸緊車都即刻搵個位停低,去google搵生仔關啲乜嘢股票事。結果搵到隻生殖醫療股,即刻喺離收市半個鐘,食住個勢短炒,因為我估呢個「三孩政策」應該會成為呢幾日嘅熱話,究竟內地民眾會響應呢個政策?定係聽完後就不了了之?

中國政府喺2015年實施「二孩」政策,除咗2016年短暫衝過一陣高峰外,之後出生率連續4年出現衰退;2020年新生兒比上年度下降近15%。

大部分民眾不願生育嘅關鍵原因,係佢哋認為收入少,難以撫養小孩。的確隨住社會繁榮,栽培小朋友嘅花費比上一代不菲外,更需精心部署佢哋嘅成長,各種養育費用要計算得更仔細。以前多一個小朋友,可能只係加多雙筷子,但今時今日嗰對筷子已變成用「黃金」造咁貴,因呢個時代個個都想自己嘅小朋友贏在起跑綫,細細個已開始學呢樣嗰樣。

呢個趨勢唔單止中國內地係咁,香港嘅生育成本比之前嗰代貴兼要求高,如今生育成本嘅考慮除咗經濟因素,仲包括時間成本、社會成本、教育程度同社會地位,樣樣都提高晒。就以我身邊嘅朋友生完仔唔夠一年為例,BB仲未完全識行路,就已經安排興趣班,一歲人仔開始參加音樂會,真係匪夷所思。相比我哋以前,而家嘅父母同小朋友所承受嘅壓力,必定大過以前嗰幾代。

所以生仔真係咁容易?政府噏一句叫你生多個,係咪就真係有人去響應呢?我諗就算加埋補貼,以現代人嘅生仔概念,應該比之前要考慮得更周詳。

仔我就無得生喇,希望上天畀我喺投資生仔股票上能夠生隻金蛋啦!

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭