陳淑蘭
陳淑蘭

情緒健康影響免疫系統

發佈時間: 2022/03/03

情緒健康影響免疫系統

要keep住洗手防病毒,我洗!要keep住𠺘口防病毒,我𠺘!要戴兩個口罩防病毒,我戴!洋蔥素、綠茶素、薑黃素、維他命C、維他命D、益生菌、大蒜等等,食咗可以增強免疫力防病毒,我食!

喺呢段非常時期,身邊好多人都中咗招,大家步步為營,如驚弓之鳥,四方八面嘅負面新聞令人意志消沉。你想努力抵抗病毒,但如果時時刻刻都將自己嘅情緒推至崩潰邊緣,咁就食乜都無用。要維持免疫系統良好運作,精神壓力不止影響內分泌,仲會降低淋巴細胞的免疫作用。

加拿大心理學家漢斯‧雪萊發現腦下腺係管控內分泌系統中樞,對處理環境危機扮演關鍵角色。遇到危機或壓力時,腦下腺會發出訊號,請腎上腺及其他內分泌腺釋放荷爾蒙來捍衞,呢類賀爾蒙不但會調整對危機及壓力嘅反應,亦會令免疫系統作出適當反應。當精神壓力超標時,內分泌系統亦會應付唔到,造成免疫力下降。長期慢性精神壓力的確會減少體內抗體嘅製造,並降低淋巴細胞嘅免疫功能。

食開煙或飲開酒嘅朋友,喺屋企隔離期間無所事事而煙不離手,酒不離口,咁就弊喇!攝取酒精過量會令免疫細胞好似飲醉酒一樣郁唔到,唔可以對抗細菌或病毒。酒精中毒時,T細胞以及B細胞功能失調,對細菌或病毒的免疫攻擊變得遲鈍無力。慢性酒精中毒者的免疫力大減,對感染的抵抗力也變得很脆弱,感染肺炎、肺結核等的機率大增。

香煙會干擾免疫細胞功能,降低吞噬滅菌嘅能力,而T細胞失調會引起免疫性發炎,局部發炎擴散,導致嚴重慢性肺部及氣管發炎,甚至呼吸困難。喺呢段時期,真係唔好喺免疫系統上百上加斤呀!

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭