陳淑蘭
陳淑蘭

遇上「快樂缺氧」反應要快

發佈時間: 2022/03/24

遇上「快樂缺氧」反應要快

年廿八嗰日,媽咪朝早起身時一切正常,到食完中午飯後就不停瞓。我以為因為天氣凍咗,所以特別嗜睡。過咗晚飯後,媽咪開始神志好唔清晰,問非所答,更軟弱無力,行路需要我同工人姐姐扶先起到身,我以為佢太攰,於是同工人姐姐一齊扶佢入房瞓。

見到瞌埋眼又無乜反應嘅母親,以為佢真係攰到熟睡,原本諗住返屋企嘅我,拖住媽咪隻手愈睇愈唔放心,於是不斷打電話請教啲醫生朋友。大家無見到媽咪嘅情況,只係聽我形容,以為我媽咪係小中風,叫我快啲call白車,唔好錯過搶救嘅黃金3小時,我有啲猶豫,因為當時已經係第5波疫情開始爆發,擔心媽咪年紀咁大會容易受感染。我真係好混亂,但最終都打咗999。

醫護人員好快到,將媽咪送去急症室。護士話我媽咪血氧含量88%,屬低血氧,非常危險,問點解咁遲先送佢入院?其實一直以來我都無血氧呢方面嘅醫學常識。當醫護人員畀足夠氧氣媽咪,大約一個鐘,佢嘅意識及身體狀況已大有改善。

經一事長一智,慢性低血氧症狀,「快樂缺氧」又被稱為「隱形缺氧」或「沉默缺氧」,初期患者缺氧會不自覺,唔會特別唔舒服,亦唔會氣喘,但隨着病情惡化,當缺氧症狀浮現時,例如呼吸急促、心悸等,呼吸會愈嚟愈吃力,病情急速惡化,到最後昏迷、停止呼吸甚至死亡。令人擔心嘅係,從惡化到死亡時間可能只係得半日,身體完全無辛苦反應,因此被稱為「快樂缺氧」。

感染流感、新冠同肺部相關疾病都可能導致血氧下降。如果血液中氧氣含量低於正常水平時,或出現低血氧情況,要保持空氣流通,並嘗試深呼吸,保持冷靜並盡快求醫。

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭