陳淑蘭
陳淑蘭

親人驟逝帶來心靈創傷

發佈時間: 2022/03/31

親人驟逝帶來心靈創傷

呢波疫情真係死得人多,好多身邊朋友家中嘅老人都避唔到呢個劫。最悲哀係,過程中因醫療崩潰,老人家大多數幾經波折,度過一波又一波,穿山過海,飢寒交迫,好多因為捱唔過而走了。最傷痛就係,好多家人都不能陪伴告別,甚至唔能夠見最後一面,長輩便與世長辭。

最最痛心嘅係,之前唔夠地方、唔夠棺木,相信大家都喺電視新聞睇到老人家嘅遺體,因無足夠地方存放,一具具遺體只係用黑袋袋住。就算唔喺現場,睇到新聞中咁嘅情景都感到痛心。家屬要面對以上環境,悲痛欲絕嘅心情,絕非筆墨可以形容。

朋友同我講,話佢父親在世時同佢笑住講︰「我大半生勞勞碌碌捱世界,到我死嗰陣,你記得幫我風光大葬呀!」朋友話之前勢估唔到父親死前呢個遺願,而家竟然係一個奢望……

望住朋友同我講呢番說話,嗰刻條脷好似塞咗落個心口度,不能言語之際,仲好似唞唔到氣咁,完全唔知可以畀乜反應,因為我個心痛到不得了,忍喊忍到窒息;局外人嘅情緒都痛到呢個程度,家屬喺呢段時間既要奔波,卻不能為離世親人好好辦後事,嗰種遺憾同傷痛真係……唉!

因為呢波疫情來勢洶洶,好多家屬來不及同去世嘅親人告別,死者走得孤獨,生者失落難捨。親人驟逝,令人震驚且難以消化,呢啲打擊對心理造成嘅衝擊真係好大。大多數創傷事件產生嘅影響可能唔會即時浮現,有機會封存喺心中多年,漸漸蠶蝕我哋嘅心理健康,又或者潛入潛意識中,扭曲我哋嘅人格特質,直到症狀出現時,已對心靈造成嚴重破壞。我擔心精神疾病將會好嚴重,呢方面我哋不能忽視。希望精神健康呢方面,社會可以提供更多支援。

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭