陳淑蘭
陳淑蘭

Change!挑戰舒適圈

發佈時間: 2022/05/12

Change!挑戰舒適圈

所謂舒適圈,代表一個人對自己工作、正在做的事非常熟悉,毋須花甚麼力氣就可以做得好。其實舒適圈並非真係好舒服,長期太少挑戰對我們嘅成長並無好處,例如每日做重複嘅事情。唔係叫你二揀一,離開Comfort Zone,就即係要放棄安全同熟悉,只要將舒適圈擴大,建立更大更有彈性嘅舒適圈。

點實行呢?一、定期做啲新事情,可以好簡單,例如搭唔熟悉嘅巴士,去你唔熟悉嘅港鐵站落車,然後四圍行。試一間新餐廳,然後留意自己嘅心情係咪覺得較為有滿足感和成就感?二、如果過程中覺得有不安,可提醒自己只係暫時性;三、由小步開始,唔好立即挑戰自己嘅死穴!少少擴大微調自己嘅行為模式,太大幅度嘅改變會令壓力增加,失敗機會亦增加,下次就更難挑戰離開舒適圈。

畀身邊人知道你正在改變,等佢哋都為你所定下嘅挑戰目標加以配合,防止佢哋喺不知情下潑冷水。身邊人明白自己正在擴闊舒適圈,作出改變時,會用新角度去期望你,當然自己亦要配合,例如以前未必邀請你去行山,而家會邀請你,你就唔好放飛機啦!有時候,當你可能想放棄嘅時候,身邊人嘅提醒同鼓勵,絕對係一個好大嘅動力。

你好叻叻,記住,唔好唔記得多謝自己呀。當離開「恐懼區」進入「學習區」或「成長區」時,要為自己慶祝,感謝自己可以挑戰限制而得到成長!有需要時亦可回歸已擴大的舒適圈,你會更加明白自己需要啲乜,可以再預備下一個挑戰了!恭喜你!

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭