陳淑蘭
陳淑蘭

第一次不慶祝生日

發佈時間: 2022/07/21

第一次不慶祝生日

因為媽咪嘅離世,今年係我第一次唔慶祝生日。古時中國禮節,父母喪期內嘅表現係衡量一個人孝唔孝順。為父母守孝期間,要遵守好多嚴苛戒律,除咗眾所周知嘅守孝3年外,仲有好多事唔可以做,一旦觸犯,將受到法律同道德上嘅譴責或懲罰。現今社會,親人過世後,守喪未必守滿3年,就算守都多數守100日,喺一定期限內,有啲家屬會按照禮俗為往生者服喪以表哀戚之心。

服喪禁忌同禮俗,係對離逝親人表達思念嘅方式,我唔係刻意做呢啲形式,但每年我嘅生日,都必定同媽咪一齊切蛋糕慶祝,兼且每年都會收到佢畀我嘅生日利巿。每次收到,我都寫上年份,將之收藏起嚟留做紀念。呢一切已變成一份令我隱隱作痛嘅回憶同思念。

古時守孝期間,仔女不能有任何享樂,不能食肉飲酒,只能食粥;必須同妻妾分房;唔可以沖涼、剪髮、刮鬍子。守喪者不得嫁娶,不得有任何慶祝活動,不得喺節日時候去拜訪親友。當然,今時今日無乜可能做到唔梳洗3年,只係唔沖涼3日,肯定周邊人唔會讚你孝順,只會話你好臭。所以有啲習俗真係未必做得到。有啲禮俗,我都嘗試去做,例如唔慶祝生日,唔特別去紅白場合,唔剪頭髮,唔去人哋屋企;而今年聖誕同新年,應該唔會將屋企布置得喜氣洋洋。

雖然今年靜靜咁過生日,但好多朋友依然為我送上祝福,擔心我喺生日時會特別掛住媽咪而傷感。我嘅好姊妹們亦特登喺正日,講到明唔係同我慶祝生日,只係請我食飯啫;電台同事亦為我準備咗一個生日蛋糕,我今年唯一嘅蛋糕,真係好sweet。

多謝你哋嘅愛護,我覺得好幸福。

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭