陳淑蘭
陳淑蘭

如何避免「老人除」

發佈時間: 2022/11/03

如何避免「老人除」

嗰日有個識咗好耐,但不常見嘅男性朋友請食飯。點解識咗好耐卻不常見?因為佢常自命風流倜儻,每個女人見佢都會神魂顛倒,真係自大到嘔。

因為今次佢請咗好多好耐無見嘅朋友,我想藉住飯局見下舊朋友,點知十年人事無翻新,佢依然鍾意自吹自擂,我都有讚佢男人味濃咗。你咪以為我為咗食免費晚餐講大話,我真係聞到,不過正確應該講係一陣老人味。

你可能challenge我,點分男人味同老人味。老友,如果味道擺你面前,你都一定分得出。正如BB味,好多人都好鍾意去索,咁你又點解釋呢陣叫BB味呢,係咪?

老年人身上有呢陣味,日本有個優雅形容叫老齡臭!佢哋研究注意到一種名為「2-壬烯醛」嘅化合物,係其他化學物質分解嘅副產物。好多人邁向老年,皮脂腺功能逐漸退化不平衡,皮膚出油少,呈現乾澀,但面部、額頭、頭皮同胸前等部位嘅皮脂腺卻大量分泌油脂,經氧化後形成不飽和醛,產生一種油膩味道。

除咗皮脂腺功能改變外,皮膚上嘅菌種亦改變,代謝變慢,亦可能引起「老人味」。如果有食煙、酗酒習慣,會令血管中嘅膽固醇堆積,壓力增加,活性氧增加,亦會令皮脂更容易氧化,老人味更加嚴重。

要避免有呢種「老人除」,可以多攝取抗氧化食物,例如含維他命C、E、多酚豐富嘅綠色蔬菜、水果、大豆、海藻類、綠茶等。做帶氧運動可以令構成老人味嘅脂肪減少,而且運動可以令汗腺更好地運作,大量汗水可以稀釋「2-壬烯醛」,大大改善身上嘅味道,唔使臨老先嚟做一個臭女人!

(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭