陳淑蘭
陳淑蘭

中年腦可否變聰明?

發佈時間: 2023/02/16

中年腦可否變聰明?

後生時無記性唔覺有問題,經歷過媽咪之前有腦退化,照顧佢嘅時候開始好驚他朝有日我都有呢個症狀出現,點算?唔想咁樣可以點樣?於是我開始搜羅食唔同supplement去補腦,不斷參考不同資訊,做得幾多得幾多啦。

隨住老花、五十肩、白頭髮、皺紋、富貴包、膝頭哥痛,再加上記憶力下降,青春不再,其他身體部分都可以去鍛練改進,咁個腦袋又得唔得呢?

近年腦科學研究帶嚟好消息。科學家發現中年腦(約40-68歲)意外地能幹、有才華,我哋可變得更聰明、冷靜同快樂。雖然到咗中年,學習新事物速度較慢,需較長時間上手,但只要學識咗,表現可以同年輕人一樣好,而且中年人擅長整合過去嘅經驗,運用能力會更好。

科學家掃描年輕人同較年長者嘅腦,發現年紀愈大杏仁核愈唔會對負面嘅事起太大反應,大腦會自動增強正向信息,減負向信息,即情緒中樞杏仁核到中年後無咁活躍,令人唔再咁情緒化,阿Q咁講,個腦有啲退化都唔係無好處。

做身體檢查時可檢查埋個腦。目前有愈來愈多方法為大腦健檢,除咗傳統嘅量表外,亦加入一啲客觀測量方法,包括MRI磁振造影,以及愈來愈多專家發展特殊嘅認知活動,透過一啲行為表現評判及捕捉更多同大腦健康狀態有關嘅狀況。

其次係優質睡眠真係好重要,因為睡眠時候腦細胞之間嘅間隙會變大,令腦脊髓液比較容易將腦中嘅垃圾代謝出嚟,一旦睡眠不足,腦部就無法正常運作去清理垃圾,廢物不斷堆積,就會令思想唔通。

係喎!因為我超級鍾意瞓覺,所以而家雖然我嘅記性差咗,但係應變能力都仲係頂得住!(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭