陳淑蘭
陳淑蘭

人生「覆盤」成功的棋王

發佈時間: 2023/04/06

人生「覆盤」成功的棋王

上一篇文講到,當我睇到呢班喺「香港學生輔助會」寄宿成長嘅年輕人,帶住熱誠為我哋晚宴序幕表演唱歌時,唔知點解,我竟然流眼淚。

來自破碎家庭或被虐待嘅孩子,喺佢哋嘅成長路上,當得不到關愛及照顧,缺少安全感,便會陷入孤獨甚至自閉,亦容易成為不良少年或不良少女,容易行差踏錯。所以當我見到呢班年輕人散發出正能量時,我真係好感動。

正如佢哋嘅師兄、本港頂尖中國象棋棋手兼十大傑出青年周世傑,童年時佢同姐姐喺家暴中成長,無論心靈或肉體上都受到好大傷害。10歲時,社工認為佢哋嘅家庭環境不宜居住,於是安排佢同姐姐入住「香港兒童安置所」。

喺入住安置所期間,宿舍有一位夜更管理員,喺自由時間時會同宿生下棋。世傑喺旁邊睇,初時覺得棋來棋往,一點都睇唔明白。管理員見佢睇得咁認真,於是開始指導佢,就係因為咁,不經意成為咗周世傑嘅人生啟蒙老師。

因為年輕時周世傑不擅交際嘅性格,加上喺欠缺關愛嘅環境成長,童年生活並不愉快,思想亦偏激。喺離開兒童院後,佢一度誤入歧途,中三輟學後加入黑社會,甚至沉淪毒海,直至23歲時毒品令健康變差,經濟出現困難,佢先開始反思自我。佢形容自己嘅人生似棋局「覆盤」,而象棋更成為佢人生重新出發嘅關鍵!

有幾多年輕人可以好似周世咁能夠「覆盤」?你願意為呢班不幸嘅年輕朋友獻上關懷同支持,等佢哋喺泥坑中都能夠堅強咁茁壯成長,成為我哋未來嘅棟樑嗎?(本欄逢周四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭